اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید نوروز

نخستین همایش راهنمایان نوروزی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش راهنمایان نوروزی و مدیران واحدهای گردشگری استان قم با حضور فرماندار،‌ جانشین فرمانده انتظامی قم و جمعی از مدیران دستگاه‌های این استان در تالار اجتماعات مجتمع وتوس برگزار شد.

نخستین همایش راهنمایان نوروزی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ در نخستین همایش راهنمایان نوروزی و مدیران واحدهای گردشگری برخی از مسئولان و دست اندرکاران امور گردشگری استان قم حضور داشتند که هر یک به صورت جداگانه به جایگاه قم در سطح بین‌الملل و کشور ایران اشاره و نسبت به تکریم مسافرین و زائرین کریمه اهل بیت(س) توسط راهنمایان نوروزی تاکید کردند.

در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام نقویان، از اساتید حوزه و دانشگاه در سخنانی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد، بیش از 15 میلیون زائر و مسافر در تعطیلات نوروزی به استان قم سفر می‌کنند که در این راستا باید برای پذیرایی،‌ ارائه خدمات مطلوب و تامین آرامش خاطر این جمعیت برنامه‌‌ای ویژه تدوین شده و تلاشی مضاعف انجام شود.

وی خدمت رسانی و سرویس‌دهی مطلوب و اخلاق حسنه را در جذب و پذیرش مسافران و افزایش زمان بیشتر اقامت آنان بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

حجت‌الاسلام نقویان رفتار مطلوب و خدمت به مسافران نوروزی و زائران حرم کریمه اهل بیت (س) را از جمله وظایف اجتناب ناپذیر راهنمایان نوروزی ذکر کرد.

وی همچنین از مسئولین انتظامی استان قم خواست نسبت به تامین فضای امن و دور از دغدغه ناشی از رعایت نکردن قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتورسواران در تعطیلات عید و پذیرایی از زائرین اهتمام داشته باشند.

در بخش دیگری از این همایش معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به تاثیرات رفتار و اخلاق حسنه راهنمایان نوروزی اشاره و ابراز کرد: راهنمایان نوروزی با رفتار و کردار مناسب می‌توانند نقش بسزایی در حک شدن خاطره‌ای خوب از سفر به شهر قم در ذهن یک مسافر داشته باشند.

مهدی حیدرآبادی به تبیین الگوی مناسب یک راهنمای نوروزی خوب اشاره و تصریح کرد: راهنمای موفق کسی است که با شناخت از مقصدهای گوناگون گردشگری، جاذبه‌ها، مسیرهای دسترسی به اماکن گردشگری، زیارتی و سیاحتی به ارائه خدمات بپردازد.

وی همچنین افزود: راهنمایان نوروزی با برخورداری از وضعیت ظاهری مناسب همراه با رعایت ادب در جذب مسافران و زائران تاثیر شایانی دارند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول