اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز-41

آغاز دومین جشنواره نوروزخوانی در مازندران/ استقبال گرم بهشهری‌ها از قاصدان بهار

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره نوروزخوانی مازندران با محوریت شهرستان بهشهر از پیش از ظهر امروز آغاز شد.

آغاز دومین جشنواره نوروزخوانی در مازندران/ استقبال گرم بهشهری‌ها از قاصدان بهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، جشنواره نوروزخوانی با دعوت از نوروزخوانان برجسته استان پیش از ظهر امروز از مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان آغاز شد.

مراسم رسمی جشنواره در پارک ملت و با حضور مسئولان برگزار شد و مورد استقبال پرشور شهروندان قرار گرفت.

پوشیدن لباس‌های فرم با حفظ آیین و سنت‌های محلی، استفاده از آهنگ‌ها، در دست داشتن شکوفه‌های بهاری و سردادن آوازها و اشعاری که بیانگر مدح و ستایش امامان و پیامبران و تبریک نوروز است باعث شد تا حال و هوای نوروزی در بهشهر داشته باشیم.

از طرفی بارش برف و باران که از صبح امروز در شهرستان بهشهر آغاز شد، هوای مطبوع و زیبایی را به شهر بخشیده و این فضا در آستانه بهار با صدای دلنشین نوروزخوانان، تصویرگر شادابی و طراوت خاصی بود.

به گفته علی‌اصغر باباکوهی اشرفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر، نوروزخوانان پس از مراسم افتتاحیه به گروه‌های سه نفره تقسیم شدند و بر اساس برنامه‌ای که اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر در اختیار آنها قرار داده از بعد از ظهر در سطح شهرستان به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی اذعان داشت: این برنامه که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و شهرداری‌های خلیل‌شهر، بهشهر و رستمکلا ترتیب داده شد 21 تا 25 اسفندماه در شهرها و روستاهای بهشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در دومین جشنواره نوروزخوانی شرق مازندران، 28 نوروزخوان برجسته استان در قالب هشت گروه از شهرهای مختلف استان شرکت دارند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول