اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مساجد برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مساجد استان اردبیل برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام نوروز آماده شده‌اند.

مساجد برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده‌اند

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در شهر توریستی سرعین سه مسجد و در شهر اردبیل نیز چندین مسجد از هنگام نماز صبح تا نماز مغرب و عشاء دایر هستند و مسافران و گردشگران می‌توانند از این فضای معنوی و عبادی استفاده کنند.

وی از برگزاری مراسم تحویل سال در مساجد خبر داد و افزود: چندین مسجد برای این کار در نظر گرفته شده و با توصیه امام جمعه اردبیل قرار است مراسم خانواده‌های متوفی در مساجد متمرکز برای تسلیت‌گویی مردم برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به اولویت کارکرد فرهنگی ـ هنری مساجد به ویژه با تحت‌الشعاع قرار دادن مخاطبان جوان و نوجوان یادآور شد: تاسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد ارزش قایل شدن به این موضوع بود که سبب شد مساجد ما امروز به روح بالنده و حرکت سازنده تبدیل شود.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به این مسئله که تعدد متولی و موازی‌کاری در حوزه مساجد بزرگترین ضربه را به پیکره مدیریت این بخش زده است اظهار داشت:‌ بعد از تولیت دستگاه‌های مختلف هم‌اکنون مسئولیت رسیدگی به مساجد و مدیریت در این بخش به عهده نماینده ولی فقیه در استان گذاشته شده است تا با شکل‌گیری سه کمیته فرهنگی ـ دینی، عمرانی و همچنین ارزشی و هنری بتوانند امور را به پیش ببرند.

این مسئول گفت: زمانی که اداره مساجد و تبلیغات اسلامی یا اوقاف تفویض شده بود شاهد برخی موازی‌کاری‌ها و اقدامات ناهماهنگ بودیم که یکی از ضعف‌های نمود پیدا کرده ساخت مساجد متعدد در یک محله و کمبود در محلات دیگر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تمرکز مساجد را در داخل شهر اردبیل و کمبود در شهرک‌های جدید را یادآور شد و افزود: با واگذاری مسئولیت و مدیریت امور مساجد به نماینده ولی فقیه به یقین در انتخاب مکان، معماری اسلامی، تطبیق نیازها با واقعیت‌ها در ساخت مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد.

ستوده خاطرنشان کرد: دیگر نیازی نیست مساجد متعدد در یک محله یا روستایی احداث و در یک روستا و فضای دیگر مسجدی وجود نداشته باشد که در ساخت و عمران روستاها بر اساس نیاز و توجه به کمیت و کیفیت برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امور مساجد با خروج از تصدی‌گری باید به خود مردم واگذار شود اظهار داشت: مخاطبان جوان و نوجوان که اصلی‌ترین سرمایه کشور هستند در قالب کانون‌های فرهنگی ـ هنری و تبلیغی سعی می‌کنند اهداف ارزشمند را پیگیری کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول