اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پتروشیمی خارگ نماد خودباوری ایرانی در دل جزیره مرجانی

خبرگزاری فارس: مجتمع پتروشیمی خارگ در دل جزیره مرجانی خارگ به عنوان نماد خودباوری و پیشرفت ایران اسلامی خودنمایی می‌کند.

پتروشیمی خارگ نماد خودباوری ایرانی در دل جزیره مرجانی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مجتمع پتروشیمی خارگ در جزیره خارگ استان بوشهر واقع است، این جزیره با بافت مرجانی همچون کاسه سنگ پشت از شمال شرقی خلیج فارس سر از آب بیرون آورده است.

جزیره خارگ حدود 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر واقع است و از لحاظ تقسیمات کشوری در استان بوشهر واقع است.

 

تاریخچه تاسیس مجتمع پتروشیمی خارگ

معاون بهره‌برداری پتروشیمی خارگ در این ارتباط با خبرنگار ما گفت: مجتمع پتروشیمی خارگ ابتدا تحت عنوان شرکت سهامی شیمیایی خارگ برای بازیافت پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد از گازهای استحصالی چاه‌های حوزه نفتی فلات فاره ایران با مشارکت پنجاه پنجاه بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت آمریکایی آموکو با سرمایه‌ای معادل 900 میلیون ریال تاسیس شد.

حسین حبیبی افزود: طراحی واحدهای عملیاتی شرکت توسط یک شرکت آمریکایی و عملیات ساختمان و نصب آن توسط یک شرکت ژاپنی در اوائل 1344 شمسی آغاز و در اواسط سال 1348 شمسی به پایان رسید.

 

* توسعه مجتمع پتروشیمی خارگ

معاون بهره‌برداری پتروشیمی خارگ همچنین در ارتباط با روند توسعه این مجتمع گفت: در سال 1373 به منظور جلوگیری از سوختن گازهای سبک تولید شده در فرآیند مجتمع و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا و حرکت هر چه بیشتر به سمت خودکفایی و قطع وابستگی و افزایش صادرات و همچنین در جهت انتقال تکنولوژی، ایجاد افزایش درآمد ارزی، کاهش آلودگی محیط زیست و اشتغال در منطقه طرح احداث واحد متانول خارگ آغاز شد.

حبیبی اضافه کرد: این واحد با فناوری تولید و مهندسی پایه شرکت لورگی آلمان و با سرمایه‌گذاری ارزی 149.5 میلیون دلار و 465.5 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 24 هکتار احداث و در سال 78 شمسی به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: خوراک مجتمع پتروشیمی خارگ روزانه 4 میلیون مترمکعب گازهای ترش همراه استحصال شده از استخراج نفت مناطق دریایی و خشکی شامل هیدروکربن‌های سنگین و ترکیبات گوگردی است.

 

* کسب گواهینامه‌های معتبر مجتمع پتروشیمی خارگ

شرکت پتروشیمی خارگ برای افزایش هر چه بیشتر صادرات محصولات تولیدی خود به اقصی نقاط جهان و جلب رضایت طرف‌های ذینفع اعم از مشتریان، کارکنان و سهامداران و به منظور دستیابی به نظم هر چه بیشتر تحت پوشش استانداردهای مدیریت کیفیت 9001، مدیریت زیست محیطی، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای 18001 و گواهینامه سیستم مدیریتی یکپارچه از سوی یک شرکت هلندی قرار داشته است.

 

* مسائل ریست محیطی به شدت در پتروشیمی خارگ رعایت می‌شود

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی خارگ نیز به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: این شرکت با تلاش برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی، فعالیت‌های چشمگیری را هم برای ایمنی بیشتر در بخش‌های مختلف انجام داده و می‌دهد.

رحیم بهادران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات زیادی برای جلوگیری از آلودگی هوا در جزیره خارگ انجام شده و به شدت مشکلات زیست محیطی را رعایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا سلامت روان و کاری بین کارکنان مجتمع را هر سال به جدیت انجام می‌دهیم.

لازم به ذکر است مجتمع بزرگ پتروشیمی خارگ پنج تولید مهم دارد که شامل متانو، گسولین(بنزین معمولی)، پروپان(مایع)، بوتان(مایع) و گوگرد گرانول است.

این مجتمع در طول سال‌های متمادی با تلاش و پشتکار متخصصان ایرانی همچنان با اقتدار به کار و تولید خود در جزیره خارگ ادامه می‌دهد.

..............................

گزارش: ایمان ندومی

..............................

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول