اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آشتیان برگزار شد

جشن خودکفایی ملی در تولید تجهیزات یک‌بار مصرف پزشکی

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراسم خودکفایی ملی در تولید برخی تجهیزات یک‌بار مصرف پزشکی در آشتیان برگزار شد.

جشن خودکفایی ملی در تولید تجهیزات یک‌بار مصرف پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک دقایقی پیش با حضور نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جشن خودکفایی ملی در تولید برخی تجهیزات یک‌بار مصرف پزشکی در شهرستان آشتیان برگزار شد.

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: امروز ایران اسلامی در زمینه علوم پزشکی به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیاری دست یافته است.

مرضیه وحیددستجردی افزود: دستیابی به موفقیت‌های بزرگ پزشکی توسط دانشمندان ایرانی در شرایطی حاصل شده است که ایران اسلامی‌ مدت‌ها در شرایط تحریم قرار گرفته و این موفقیت‌ها را بدون دریافت کوچک‌ترین کمکی از بیگانگان به دست آورده است.

وی با اشاره به تولید محصولات جدید پزشکی در شهرستان آشتیان تصریح کرد: بهره‌برداری از خطوط تولیدات پزشکی به ویژه تولید محصولات یک‌بار مصرف پزشکی گامی بسیار ارزشمند در حوزه پزشکی و تامین نیازهای کشور است.

وزیر بهداشت و درمان بیان داشت: با تولید این محصولات جدید نه تنها با تامین نیاز داخل از خروج ارز جلوگیری خواهد شد، بلکه زمینه صادرات به خارج از کشور نیز فراهم شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان مرکزی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: شهرستان آشتیان برای نخستین بار در کشور موفق به تولید و عرضه تمامی سایزهای پانچ نمونه‌برداری و عرضه آن با نازک‌ترین تیغه موجود شده است که این افتخار بزرگی برای کشور به شمار می‌رود.

مجید رمضانی از توانایی شرکت تولیدکننده این محصولات برای صادرات به کشورهای خارجی خبر داد.

علیرضا زاوشی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: شرکت آوا پزشک آشتیان ظرفیت تولید سالانه 90 میلیون عدد سرنگ انسولین یکپارچه را دارد با تولید این میزان کشور از واردات این محصول بی‌نیاز خواهد شد.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول