اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

9 هزار خانوار یزدی زیر پوشش طرح‌های خودکفایی قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یزد گفت: از آغاز نهضت خودکفایی مددجویان تاکنون بیش از 9هزار خانوار یزدی زیر پوشش طرح‌های خودکفایی قرار گرفته‌اند.

9 هزار خانوار یزدی زیر پوشش طرح‌های خودکفایی قرار گرفتند

حمید نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در حال حاضر اصلی‌ترین هدف کمیته امداد در سراسر کشور، کمک به خودکفایی مددجویان و خارج شدن آنها از چرخه حمایتی است که در این راستا در استان یزد در مجموع 9 هزار و 439 خانوار زیر پوشش طرح‌های خودکفایی کمیته امداد استان یزد قرار گرفته‌اند.

وی با بیان تعدادی از این طرح‌ها توسط زنان سرپرست خانوار به مرحله اجرا درآمده است، افزود: هزار و 455 مورد از این طرح‌ها توسط زنان سرپرست خانوار اجرایی شده است.

نصیری ادامه داد: این نهاد در طول 33 سال گذشته علاوه بر تسهیلات نقدی، امکانات خودکفایی در قالب طرح‌های قالی‌بافی، کشاورزی و ... در اختیار 15 هزار و 990 خانوار یزدی قرار داده است.

وی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیز در خودکفایی مددجویان کمیته امداد بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: در طول 33 سال گذشته بیش از 76 نفر از مددجویان کمیته امداد در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف و تعامل با فنی و حرفه‌ای، از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

نصیری یادآور شد: برای بیش از 3 هزار و 400 مددجوی مستعد نیز از سوی کمیته امداد استان یزد کاریابی صورت گرفته است.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قشرهای مختلف زیر پوشش این نهاد در استان یزد بیان کرد: تا پایان سال تحصیلی 90 - 89 بیش از 5 هزار دانش‌آموز در استان یزد زیر پوشش کمیته امداد بوده‌اند و از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

وی هم‌چنین عنوان کرد: در حال حاضر هزار و 622 دانشجو و طلبه نیز زیر پوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد هم‌چنین با اشاره به بیمه مددجویان کمیته امداد به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات حمایتی اظهار داشت: تاکنون 19 هزار و 791 نفر از اقشار نیازمند جامعه شامل 7 هزار و 226 مرد و 12 هزار و 565 زن زیر پوشش بیمه خدمات درمانی کمیته امداد استان یزد قرار گرفته‌اند که از این تعداد 8 هزار و 357 نفر سرپرست خانوار و بیمه شده اصلی و 11 هزار و 434 نفر عائله و بیمه شده تبعی بوده‌اند.

وی یادآور شد: از مجموع کل افراد بیمه شده، 490 نفر افراد خانواده زندانیان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

نصیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 بیمارستان، 17 درمانگاه، 54 داروخانه، 29 پزشک عمومی، 86 پزشک متخصص، 11 مرکز رادیولوژی، 10 آزمایشگاه، هشت دندانپزشکی و ... در مجموع 244 مرکز درمانی با کمیته امداد استان یزد طرف قرارداد هستند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول