اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور خبر داد

بهره‌مندی آسیب‌دیدگان در عملیات امدادرسانی از مزایای بنیاد شهید

خبرگزاری فارس: معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎احمر کشور گفت: تمام کسانی که در عملیات امدادرسانی آسیب ببینند از مزایای بنیاد شهید بهره‎مند خواهند شد.

بهره‌مندی آسیب‌دیدگان در عملیات امدادرسانی از مزایای بنیاد شهید
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حیدر حیدری عصر امروز در مراسم تجلیل از عوامل و امدادگران شرکت‎کننده در عملیات امدادرسانی حادثه سیل این شهرستان با بیان اینکه امدادگری ما از جنس ایثارگری است، اظهار داشت: بنیاد سازمانی ما به 160 سال پیش بازگشته اما امدادگری ما منتسب به بزرگ امدادگر و بزرگ ایثارگر تاریخ بشریت، حضرت ابوالفضل(ع) بوده که به این موضوع افتخار می‎کنیم.
وی افزود: امدادگران ما بدون هیچ توقع مالی، تنها در فکر امداد به حادثه‎دیدگان بوده و قرآن کریم نیز به خوبی بشارتی به آنان داده که هر کس یک نفس را نجات دهد گویی همه بشریت را نجات داده‎است.
حیدری با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمود کاری، امدادگر جان‎باخته جمعیت هلال‎احمر بهبهان که در حادثه سیل آبان ماه این شهرستان در حال امدادرسانی به حادثه‎دیدگان جان خود را از دست داده‎بود، تصریح کرد: کلمه شهید برای محمود کاری، بدون مصداق نبوده و وی شخصی بود که از مال و مادیات زندگی گذشته و در راه امدادرسانی ایثارگرانه به مردم و گرفتار شدگان در سیل، جان خود را از دست داد.
وی با اشاره به تبصره چهار ماده 20 آیین‎نامه قانون مدیریت بحران کشور اذعان داشت: در وزارت کشور نیز کارگروهی به منظور رسیدگی به امور افرادی که مانند محمود کاری در عملیات امدادرسانی دچار نقص عضو شده و یا جان خود را از دست می‎دهند، تشکیل شده که چهارمین جلسه این کار گروه نیز تشکیل شده و یکشنبه هر هفته نیز به طور مستمر جلسات خود را برگزار می‎کند.
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎احمر کشور ادامه داد: طبق این تبصره از ماده 20 آیین‎نامه قانون مدیریت بحران در کشور و در صورت تایید و تصویب در هیئت دولت، همه کسانی که در عملیات امدادرسانی آسیب می‎بینند از مزایای بنیاد شهید بهره‎مند خواهند شد.
وی همچنین ضمن تسلیت به خانواده‎های داغدار سیل اخیر بهبهان، از همه امدادگران و عوامل اجرایی عملیات امدادرسانی به آسیب‎دیدگان این حادثه تشکر کرد و گفت: این سیل را ما در یاسوج و بهمئی نیز داشتیم اما تلاش‎های شما به گونه‎ای بود که حتی نیازی به اعزام نیروی عمده از اهواز و دیگر شهرهای همجوار نبوده و این جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
حیدری با بیان اینکه جمعیت هلال‎احمر خوزستان از بهترین‎های کشور بوده و رتبه‎های نخست را دارد، تصریح کرد: در هفته هلال‎احمر نیز نهمین پایگاه امداد هوایی کشور در خوزستان شکل گرفته که اگر تلاش‎ها و پیگیری‎های مسئولان این استان نبود، چنین امری به این سرعت صورت نمی‎گرفت.
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎احمر کشور در پایان ضمن تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر امدادگران اظهار داشت: امیدواریم با تلاش بیشتر در منطقه پیکر آخرین مفقود شده نیز برای تسکین خانواده آن مرحوم کشف شده و ما نیز آماده‎ایم که هر نیازی به این منظور داشته باشید از مرکز در اختیار شما قرار دهیم.
انتهای پیام/ط4000/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول