اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران:

برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی زیربناها تقویت می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تقویت زیربناها و ظرفیت‌های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور از جمله حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه توسعه صادرات محصولات و خدمات با فناوری بالا است.

برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی زیربناها تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فائزه نوروزی در جلسه میز تخصصی محصولات و خدمات دانش‌بنیان و جلسه کارگروه تجارت خارجی استان واقع در اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به سال جهاد اقتصادی بیان داشت: در پی نام‌گذاری سال جاری به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، یکی از مهم‌ترین الزامات برای تحقق این مهم تکیه بر ابزار علم و فناوری قرار گرفت، به نحوی که با تولید ثروت از فناوری بتوان جهش اقتصادی عظیمی را در کشور شاهد بود.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مرتبط با صادرات در برنامه پنجم توسعه تأکید مضاعفی است بر راهبرد توسعه صادرات با فناوری بالا است.

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: برنامه پنجم توسعه بر تثبیت جایگاه دوم ایران و دست‌یابی به آستانه جایگاه نخست علمی و فناوری در منطقه و تثبیت آن تا پایان برنامه تصریح و تأکید کرده است.

وی افزود: فناوری‌ها را می‌توان با رویکردهای متفاوتی طبقه‌بندی کرد که هر نوع طبقه‌بندی کارکردهای مربوط به خود را داشته که البته گاهی با هم، هم‌پوشانی‌هایی نیز دارند.

نوروزی از طبقه‌بندی فناوری سخن گفت و اضافه کرد: طبقه‌بندی با رویکرد دوره عمر، طبقه‌بندی با رویکرد سطح، طبقه‌بندی براساس مبدأ فناوری، طبقه‌بندی بر حسب پیچیدگی، طبقه‌بندی فناوری برحسب نوآوری و طبقه‌بندی سانجایا لال از انواع مختلف فناوری هستند.

وی با اشاره به مشخصات صنایع با فناوری بالا گفت: ابزار دقیق و دانش فنی پیچیده نرخ بالای تغییرات فناوری، نیاز به تحقیق و توسعه مستمر و پرهزینه، کسب مزیت رقابتی از طریق خلاقیت در فناوری، ارزش افزوده بالا و قابلیت نسخه‌برداری پایین از جمله مشخصات صنایع با فناوری بالا هستند.

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران از حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه توسعه صادرات محصولات و خدمات با فناوری بالا سخن گفت و ادامه داد: اهداف بنیادین سازمان توسعه تجارت ایران، ارتقاء صادرات و توسعه تجارت خارجی، تقویت و توسعه ظرفیت‌های تجاری در سطح کشور، ارتقاء دانش و فرهنگ صادراتی و تجارت خارجی، ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی منابع سازمانی و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری از جمله حمایت‌های این سازمان است.

وی اضافه کرد: از دیگر حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه توسعه صادرات محصولات و خدمات با فناوری بالا، حمایت و نظارت به منظور بسترسازی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت‌های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور است.

نوروزی با اشاره به اهداف و برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه توسعه صادرات محصولات و خدمات با فناوری بالا تصریح کرد: اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و تخصصی حوزه فناوری بالا، برگزاری میزهای تخصصی High-Tech در سطوح ملی و استانی، انعقاد و پیگیری تفاهم‌نامه‌های همکاری میان نهادها و تشکل‌ها از جمله اهداف این سازمان است.

وی افزود: از دیگر اهداف سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه توسعه صادرات محصولات و خدمات با فناوری بالا تهیه گزارش، مقاله و کتاب برای محصولات و خدمات صادراتی، بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات در صادرات و ارائه راهکارهای لازم، خدمات بانکی، بیمه‌ای، ضمانت صادرات، استاندارد، گمرک و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی در حوزه تجارت خارجی کالاها و خدمات با فناوری بالا است.

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت توجه به برندسازی در حوزه تجارت و صادرات تأکید کرد: برند ارزش استراتژیک داشته و بخش مهمی از دارایی‌های شرکت‌هاست.

وی اضافه کرد: برند به عنوان عاملی مهم و ارزشی برای تجارت محسوب می‌شود و ارزش برند برخی شرکت‌ها نیز از درآمد سالانه بسیاری از کشورهای در حال توسعه بیشتر است.

نوروزی گفت: با توجه به تعدد و پراکندگی امور مربوط به برند و سوءاستفاده از نام برند در سال‌های گذشته و  سردرگمی فعالان و بنگاه‌های بخش خصوصی و اعتراض و گلایه آنها نسبت به موارد مذکور، نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار مصوبه‌ای را در جهت نظم‌بخشی و کیفی کردن بازار داخلی و نقش مؤثر آن در ثبات و ماندگاری محصولات ایرانی در بازارهای صادراتی و تبلیغ آنها در تاریخ 26 تیرماه سال گذشته به تصویب رساند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول