اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد سفرهای استان ایلام:

ایلام سرزمین آفتاب منتظر مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد سفرهای استان ایلام گفت: ایلام سرزمین آفتاب منتظر مسافران نوروزی است.

ایلام سرزمین آفتاب منتظر مسافران نوروزی است

علی قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بلندای گردنه رفیع «قلاجه»، آغازین سرزمینی است که نام و اعتبار خود را از کهن‌ترین تمدن‌های ایران زمین برگرفته است.

وی ادامه داد: «ایلام» خاستگاه مردمانی است که ورق ورق تاریخ دیرپای ایران را تجربه کرده‌اند، اعتبار دیرینه این خاک و بوم در کنار جنگل‌های انبوه «بلوط و بنه» و از حرکت و خروش رودهای سیمره و کنجانچم به آن زیبایی محسور کننده‌ای بخشیده و پرتوهای روح افزای آفتاب از فراز کوه‌های قد کشیده کبیر کوه، مانشت و دینارکوه سرزمین طلوع خورشید را به زیباترین عروس دردانه زاگرس بزرگ تبدیل کرده است.

این مسئول اضافه کرد: دره‌های شگفت، رودها و آبشارهای طرب انگیز، غارهای بی‌نظیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، اقلیم‌‌های متنوع آب و هوایی، همجواری دیدنی کوه و دشت، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی، صداقت فرهنگ و هنر و چشم اندازهای بدیع، ایلام، سرزمین رنگ‌ها را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده است.

قاسم‌پور تصریح کرد: استان ایلام همچون ستاره‌ای تابناک بر آسمان تاریخ و فرهنگ ایران زمین می‌درخشد و آثار تاریخی بسیار فراوان بجای مانده از تمدن‌های گذشته حکایت از ریشه‌دار بودن تاریخ و فرهنگ این دیار در قرن‌های گذشته دارد.

دبیر ستاد سفرهای استان ایلام گفت: براستی دیار ایلامیان که از هزاره‌های قبل از میلاد تاکنون به صلابت قلاقیران بوده است و آوازه مردان و زنان سخت کوش و حماسه ساز آن در بزم و رزم دهل و سرنا شنیده می‌شود، به عنوان استانی میهمان‌نواز پذیرای گردشگران و دوستداران خویش است.

وی ادامه داد: استان ایلام قاب دیدگان هر بیننده‌ای را می‌نوازد و دهان هر گردشگری را به شگفتی و حیرت وا می‌دارد.

این مسئول اضافه کرد: اینک ای دوستدار زیبایی‌ها، ایلامیان خونگرم، با سفره‌های گشوده صفا و صمیمیت و یکرنگی میزبان حضور سبز شما هستند تا با آنان نان و نمکی تازه کنید و با دیدن شگفتی‌های سرزمین رنگ‌ها و ناشناخته‌ها گردشگری لحظاتی بیاد ماندنی را دراین استان میهمان دیدگانشان باشید.

قاسم‌پور تصریح کرد: فرقی نمی‌کند، چه فصلی باشد، آغوش ایلام برای وصل گشوده است، چه دربهار زیبا وفرحبخش، تابستان خنک و دلچسب، پائیز هزار رنگ و چه زمستان سپید و پربرف. این روزها استان ایلام با قلم موی آفریدگار هستی به گنجینه‌ای از زیبایی‌ها تبدیل شده است.

دبیر ستاد سفرهای استان ایلام گفت: کوه‌های سر به‌فلک کشیده و مخملین شش کلان دالاهو در آستانه نوروز با صدای "ساز و دهل" دست بر شانه یکدیگر برای تولد دوباره زمین برای پایکوبی گذاشته‌اند.

وی در پایان اذعان داشت: صدای کبک‌ها و آواز قناری‌ها در هر کوی و برزن این منطقه به گوش می‌رسد و بوی بهار و سبزه همه جا را فرا گرفته است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول