اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج خبر داد

اتمام طرح اصلاح ورودی محمدشهر تا اردیبهشت سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج از اتمام طرح اصلاح ورودی محمدشهر تا نیمه اردیبهشت سال 91 خبر داد.

اتمام طرح اصلاح ورودی محمدشهر تا اردیبهشت سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان سیف‌الدین جعفری به تشریح اهم اقدامات انجام شده این سازمان در سال 90 پرداخت و اظهار داشت: نخستین سال آغاز فعالیت سازمان عمران و نوسازی با فعالیت‌های مطلوب و پروژه‌های مهمی آغاز شد.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها، راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهرداری کرج بود که با وجود مشکلات و سنگینی طرح با روند مطلوبی به سرانجام رسید و به دست وزیر کشور افتتاح شد.

این مسئول با اشاره به اعتبار اختصاص یافته به منظور راه‌اندازی این کارخانه بیان کرد: اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان برای احداث این کارخانه اختصاص یافت .

وی با اشاره به ویژگی‌های این کارخانه افزود: کارخانه آسفالت کرج، یکی از مراکز نمونه و منحصر به فرد در کشور است که قابلیت تولید روزانه 240 تن آسفالت در ساعت را دارد.

وی با اشاره به قابلیت تولید آسفالت رنگی و پلیمری در این کارخانه افزود: 25 تا 30 درصد از آسفالت‌های کهنه، فرسوده و تراشیده شده از سطح معابر در این کارخانه بازیافت و تبدیل به آسفالت جدید می‌شود.

جعفری با اشاره به آغاز نهضت آسفالت در سال 91، گفت: سال آینده یک میلیون تن آسفالت در سطح کلان‌شهر کرج توزیع و معابر موجود لکه‌گیری و آسفالت می‌شود.

وی اعتبار اختصاص یافته به این منظور را برای سال آینده 80 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این میزان اعتبار دو برابر بودجه سال جاری است.

جعفری یادآور شد: در سال جاری برای آسفالت، لکه‌گیری و روکش معابر به طور متوسط 33 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج با اشاره به آغاز به کار رسمی کارخانه آسفالت کرج عنوان کرد: هم‌اکنون تولید آسفالت در این کارخانه به صورت موردی و با توجه به نیاز انجام می‌شود و با توجه به آغاز نهضت آسفالت در سال آینده فعالیت رسمی این کارخانه از پانزدهم فروردین سال 91 آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد آسفالت توزیعی در سال آینده از طریق کارخانه آسفالت و 30 درصد باقی مانده از طریق بخش خصوصی تأمین می‌شود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد تا با آغاز اجرای طرح نهضت آسفالت شاهد تحول اساسی در زمینه آسفالت این کلان‌شهر و رفع مشکلات شهروندان در این زمینه باشیم.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح به‌سازی ورودی محمدشهر اشاره کرد و این امر را از برنامه‌های مهم شهرداری کرج عنوان کرد.

جعفری بیان کرد: اصلاح ورودی محمدشهر به دلیل حجم بالای تردد از این مسیر، قرار داشتن در محل ورودی استان البرز و در مسیر چندین استان کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از سه و نیم میلیارد تومان اعتبار برای انجام این طرح از سوی شهرداری در نظر گرفته شد.

این مسئول اظهار داشت: از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای این پروژه اجرای عملیات‌های عمرانی از جمله روکش آسفالت و ایجاد فضای سبز است.

جعفری از ایجاد 10 هزار متر فضای سبز در ورودی محمدشهر توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج خبر داد و افزود: با ایجاد این میزان فضای سبز ورودی محمدشهر به لحاظ دید بصری زیبا می‌شود.

وی بار ترافیکی ورودی محمدشهر را از مشکلات ترافیکی این مسیر ذکر و عنوان کرد: با اجرای طرح تعریض ورودی محمدشهر این معضل به نحو مطلوبی رفع می‌شود.

این مسئول در تشریح عملیات اجرایی این طرح و پیشرفت فیزیکی آن، گفت: براساس پیش‌بینی انجام شده مقرر شد تا این طرح تا پایان سال جاری به اتمام برسد اما اجرای عملیات عمرانی و احداث پل در این مسیر به دلیل شرایط جوی و برودت هوا با تأخیر مواجه شد.

جعفری اظهار امیدواری کرد تا با تلاش تمام عوامل شاهد بهره‌برداری از این طرح تا نیمه دوم اردیبهشت سال آینده باشیم.

این مسئول تأکید کرد: این پروژه با انجام عملیات‌های مطلوب و استاندارد قابلیت تبدیل شدن به یکی از ماندگارترین طرح‌های عمرانی و زیباترین ورودی‌های کرج را دارد.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی بر فراهم آوردن رضایت شهروندان از ساختارهای شهری تأکید و عنوان کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، زیرساختی با هدف دست‌یابی به این مهم اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول