اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری فارس: معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اجرای طرح آموزشی فرهنگی مروجان سلامت و مهرورزی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صمد شریفی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران استان آذربایجان شرقی گفت: این طرح از 18 تا 23 اسفند ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح 20 پایگاه در سطح تبریز دایر و با مشارکت بیش از 60 داوطلب فعال، بروشورهای آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی شهروندان تبریزی در خصوص مقابله با اثرات سوء مواد محترقه و آتش‌زا در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی؛ تصریح کرد: هدف اصلی این طرح فرهنگ‌سازی برای مقابله با عدم استفاده از هرگونه مواد محترقه و آتش‌زا در چهارشنبه آخر سال که هر ساله موجب بروز حوادث دردناکی در جامعه مخصوصا قشر نوجوان و جوان می‌شود، است.

وی ادامه داد:  معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی و سازمان آموزش و پرورش در این طرح همکاری خواهند کرد.

شریفی با اشاره به اینکه والدین می‌توانند بدون استفاده از مواد منفجره و خطرساز به نوعی از بروز هرگونه حوادث تلخ جلوگیری به عمل آورند، اظهار کرد:خانواده به عنوان بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی نقش مهمی در جلوگیری از هر گونه آسیب‌های اجتماعی دارد و در این طرح والدین به عنوان عوامل اصلی عمل خواهند کرد تا به توان با کنترل فرزندان از جانب والدین، میزان آسیب‌های ناشی از انفجار مواد محترقه و آتش‌زا را کاهش داد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: والدین باید در روزهای آخر سال نظارت بیشتری بر رفت و آمد و کنترل لوازم شخصی فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده مواد محترقه یا اشیای مشکوک در لوازم شخصی فرزندان این مواد را از محیط خانه خارج و معدوم کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش حوادث ناشی از برنامه‌های چهارشنبه آخر سال با اجرای این طرح گفت: توجه به مقوله اطلاع‌رسانی و بیان صدمات ناشی از مواد محترقه و پخش بروشور و سی‌دی‌های آموزشی می‌تواند موجب آگاهی شهروندان و کاهش میزان صدمات شود.

این طرح برای نخستین بار توسط معاونت امور داوطلبان جمعیت های هلال احمر و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در مراکز کلانشهرهای سراسر کشور با هدف ارتقای آگاهی و دانش عمومی شهروندان در خصوص حوادث ناشی از مواد محترقه و آتش‌زا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول