اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاو ن برنامه‌ریزی استاندار کردستان خبر داد

رشد 31 درصدی اعتبارات تملک سرمایه‌ای کردستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به مصوبات کمیسیون 215 لایحه بودجه سال 91، از در نظر گرفتن اعتبار 229 میلیارد و 400 میلیون تومانی به بخش اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان خبر داد.

رشد 31 درصدی اعتبارات تملک سرمایه‌ای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه‌ شب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار داشت: استان کردستان یکی از استان‌های مستعد کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: بر همین اساس و با تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی مسئولان استان در لایحه بودجه سال 91 و بر اساس کمیسیون 215 این لایحه 229 میلیارد و 400 میلیون تومان برای اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان در نظر گرفته شده است که با توجه به اعتبار 175 میلیارد تومانی سال 90 از رشد 31 درصدی برخوردار است.

ازهاری تصریح کرد: این خطه از میهن اسلامی از لحاظ کشاورزی، معدنی و نیروی انسانی کارآمد از ظرفیت ‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند در تعالی و شکوفایی ایران اسلامی نقش بسزایی را ایفا کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گرفته و امید است شاهد تحقق این اعتبارات در نطر گرفته‌شده برای استان باشیم.

ازهاری بر همکاری مسئولان دستگاه‌‌های متولی امر با بخش خصوصی و تعامل گسترده بانک‌‌های عامل در راستای ارتقای مبادلات تجاری و روند روبه رشد صادرات و ترانزیت کالا در استان تأکید کرد و از تدوین سند توسعه اشتغال استان به عنوان سندی راهبردی برای توسعه پایدار کردستان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: در تدوین این سند از سال گذشته تاکنون گروه‌های خبره‌ای متشکل از کارشناسان و محققان استانی و کشوری فعالیت‌های دقیقی را براساس معیارهای علمی انجام داده و در همین راستا نیز به منظور بومی‌سازی هرچه بیشتر و تطبیق نیازهای بومی در همه شهرستان‌های استان جلساتی با همین موضوع برگزار شده ‌است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در آینده‌ای نزدیک و با محوریت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد و افزود: امید است با افتتاح این مرکز شاهد ساماندهی سرمایه‌گذاری‌ها و جذب سرمایه‌های سرگردان با محوریت معرفی طرح‌های توجیهی در سطح استان باشیم.

ازهاری جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را به عنوان مهم‌ترین عامل برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه همه‌جانبه استان یاد کرد و خواستار تلاش و همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص شد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه استان در بازتاب اخبار و دغدغه‌های مردمی به مسئولان استان از خدمات این قشر تلاشگر تقدیر نمود و بر بهره‌مندی از نظرات و ایده‌های کارشناسی‌شده خبرنگاران استان در عرصه جذب سرمایه‌گذاری و ارتقای فعالیت‌های حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تأکید کرد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول