اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی:

برنامه‌ریزی اساسی‌ترین ابزار موفقیت در تدوین راهبردهاست

خبرگزاری فارس: مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: برنامه‌ریزی اساسی‌ترین ابزار موفقیت در تدوین راهبردهاست.

برنامه‌ریزی اساسی‌ترین ابزار موفقیت در تدوین راهبردهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، غلامحسین نفیسی در کارگاه سه روزه تدوین سند راهبردی ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های چهار استان شمال‌غرب کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی که کتاب باید وارد زندگی مردم شود، فرمایش معظم‌‌له را به عنوان رهنمود و راهبردی اساسی عنوان و اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های راهبردی دقیق و دوراندیشی شده بتوان در محقق کردن این آرمان گام مثبتی برداشت.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: با نگاهی به سیر تحول نهاد شاهد دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای هستیم که این دستاوردها بدون برنامه‌ریزی قابل حصول نبود.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، لازمه برنامه‌ریزی دقیق و با درصد خطای پایین را منوط به عدم ابهام و شفاف بودن نقاط ضعف و قوت دانست.

نفیسی ادامه داد: لازمه برنامه‌ریزی راهبردی عملیاتی برای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها شناخت نقاط قوت، ضعف و ظرفیت‌های قانونی موجود در هر شهرستان است و لازم است روسای ادارات اشراف کاملی و تحلیلی بر این مسائل داشته باشند.

وی مقاطع تدوین برنامه‌های راهبردی در نهاد را در پنج بخش کلان، ستادی نهاد، ادارات کل استان‌ها، ادارات شهرستان‌ها و کتابخانه‌ها عنوان کرده و ادامه داد: کارگاه که با روسای ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌ها و کارشناسان برنامه‌ریزی باید برنامه یک ساله راهبردی اجرایی شهرستان خود را تدوین و به نهاد ارائه کنند تا برنامه‌های اجرایی جامعی برای افق چشم‌انداز تدوین شود.

وی برنامه‌ریزی را اساسی‌ترین ابزار موفقیت در راهبرد یک سازمان دانسته و از آن به مثابه چراغ راه حرکت رو به رشد و موفقیت یک مجموعه یاد کرد.

نفیسی از انتخاب سند برتر تنظیم شده در پایان این کارگاه سه روزه خبر داده و در خصوص معیارهای انتخاب سند برتر متذکر شد: اسناد راهبردی تنظیم شده از نظر معیارهایی همچون توجه به علت وجودی، ارزش‌های اساسی، آرمان‌ها و اهداف، رسالت و تحلیل‌های محیط بیرونی و داخلی ادارات و تناسب با سند چشم‌انداز 20 ساله کشور بررسی و امتیازبندی خواهند شد.

انتهای پیام/ن۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول