اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی

80 کانون فرهنگی، هنری در اردبیل فعالیتش را آغاز کرد

خبرگزاری فارس: در مراسمی همزمان با سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با حضور مسئولان کشوری و استانی 80 کانون در اردبیل فعالیتش را آغاز کرد.

80 کانون فرهنگی، هنری در اردبیل فعالیتش را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی مسجد را به عنوان رکن رکین جامعه اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: مسجد از دیرباز نقش مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی داشته و دارد.

منصور شرفی تصریح کرد: مساجد همواره به عنوان مقدس‌ترین پایگاه مذهبی و اجتماعی از قداست خاصی برخوردارند و این اماکن مقدس و معطر به نام و یاد حضرت احدیت در شکل‌گیری و پیروزی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی داشته است.

وی از مساجد به عنوان مهم‌ترین محل اتحاد و اتفاق امت اسلامی یاد کرد و افزود: مساجد سرمنشأ خدمات شایان توجه در نظام اسلامی بوده و شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی، هنری در مساجد به ارزش و جایگاه آن افزوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کانون‌ها به عنوان مولود نظام اسلامی ما در صیانت از ارزش‌های اصیل انقلابی بسیار کارگشا و مؤثر بوده و محل ظهور و بروز استعدادهای الهام یافته از فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی است.

شرفی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با شکل‌گیری کانون‌ها چهره‌های ارزشمندی در عرصه قرآن و مباحث فرهنگی، هنری به جامعه معرفی شدند و بدون تردید توسعه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و وظایف وزارت ارشاد است.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در راستای توجه به مسجد و نقش سازنده این مکان مقدس فعالیت‌های متعددی را در این پایگاه عظیم و رفیع شاهد هستیم که به توسعه کمی و کیفی مساجد و گستردگی فعالیت آن گواه روشنی است.

وی در ادامه گفت: حضور این نهاد با شاخصه مسجدمحوری در تمام جریانات قرآنی، مذهبی و فرهنگی سبب شده تا گرایش جوانان به این حوزه روزافزون شود.

شرفی به معرفی و شناساندن هنرمندان متعهد، پاک و علاقمند از طریق کانون‌های فرهنگی، هنری اشاره کرد و ادامه داد: خدمتی که این مجموعه ارزشمند در حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی داشته، قابل کتمان و گذشت نیست.

وی با تجلیل از خادمان مساجد و فعالان این عرصه در مقابله و مبارزه با اشاعه فرهنگ منحط غرب و جایگزین کردن فرهنگ ناب محمدی در جامعه اسلامی، افزود: در حال حاضر 250 کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل مشغول فعالیت هستند و در سال‌های آینده نیز این مجموعه‌ها به سرعت توسعه پیدا می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود توجه نظام و دولت را به حرکت‌های فرهنگی، معنوی در جامعه به ویژه با محوریت کانون مساجد را یادآور شد و تصریح کرد: در سال آینده نیز تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی همچون سال‌جاری به توسعه این بخش کمک کرده و در این راستا جا دارد از عنایت مشاور وزیر و رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد، امام جمعه اردبیل و دیگر مسئولان قدردانی کنیم.

همزمان با افتتاح 80 کانون فرهنگی، هنری مساجد در استان اردبیل دو عنوان کتاب مسجد تراز اسلامی و نظام‌نامه جامع رونمایی شد و از مجموعه نرم‌افزاری تفسیر همراه نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

در این مراسم از مدیران مسجدمحور مشارکت‌کننده در طرح قرآنی 1445 و فعالان منتخب کانون‌های مساجد استان تجلیل شد که بیشتر به تجلیل مدیران استانی از همدیگر شبیه بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول