اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان:

چادر نماد برتر دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان است

خبرگزاری فارس : مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از چادر به عنوان نماد برتر دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد کاشان نام برد.

چادر نماد برتر دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام ماشاءالله صدیقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چادر به عنوان نماد برتر به شدت مورد توجه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان است.

وی در ادامه از فعالیت 11 کانون دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبر داد و گفت: کانون‌های دانشجویی جرعه‌های نور، کانون اندیشه‌های امام راحل، کانون مطالبات مقام معظم رهبری و کانون نهج‌البلاغه از جمله کانون‌هایی است که در بخش‌های مختلف فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان فعال هستند.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، ایجاد فضاهای ویژه خواهران و تفکیک فضاهای تفریحی خواهران از برادران را یکی از ویژگی‌های این واحد دانشگاهی دانست و گفت: این ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان می‌تواند الگویی برای دیگر دانشگاه‌های کشور باشد.

به گفته وی در زمینه تفکیک جنسیت در دانشگاه‌ها، برخی از کلاس‌های درس از جمله بخش معارف و کارگاه‌ها از سال‌های گذشته تاکنون 85 تا 90 درصد تفکیک شده است.

صدیقی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر با انجام تذکر لسانی از سال‌های گذشته تاکنون را یکی از فعالیت‌های فرهنگی در این واحد دانشگاهی ذکر کرد و افزود: نیروهای امر به معروف و نهی از منکر سال‌ها است در زمینه اجرای این فریضه الهی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان فعال هستند. 

وی، از دانشگاه به عنوان شجره طیبه در اجتماع نام برد و با اشاره به اینکه این شجره طیبه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، بیان کرد: دانشگاه به عنوان شجره طیبه باید همیشه محصولی سالم و بانشاط تحویل جامعه داده و این محصول همیشگی و دائمی باشد تا هر زمان و به هر میزان که مورد استفاده بود جامعه بتواند از آن بهره‌مند شود.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، در ادامه از برگزاری اولین کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبر داد و گفت: اولین کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان هفته گذشته با موضوع تحریم‌ها و بی‌نتیجه بودن آن برگزار شد.  

این مقام مسئول، فعالیت‌های فرهنگی را بسیار حائز اهمیت خواند و مسئولیت خطیر فعالان این عرصه را یادآور شد و گفت: دانشجویان دانشگاهی امانت‌های الهی هستند که در اختیار رؤسای دانشگاه‌ها و هیئت رئیسه‌های واحدها و به ویژه بخش فرهنگی دانشگاه‌ها هستند که باید برای پرورش آنان تلاش مضاعفی معطوف شود.

وی اجرای فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند خرد جمعی دانست و گفت: برای نظام‌مند کردن و هدفمند کردن برخی از فعالیت‌های فرهنگی اقداماتی نظیر تشکیل کمیته‌های فرهنگی و استفاده از اساتید مجرب و هیئت علمی در سر لوحه فعالیت‌های دانشکده‌های این دانشگاه قرار گرفته است.

صدیقی، از کمیته‌های فرهنگی به عنوان اتاق فکر دانشکده‌های این دانشگاه یاد کرد و گفت: در این کمیته‌ها از اندیشه‌ها و افکار اساتید استفاده شده و راهکارها پس از دریافت و تأیید در شورای فرهنگی، اجرایی می‌شود.

وی افزود: در کنار کمیته‌های فرهنگی، دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی به عنوان نهادی فرهنگی در دانشگاه فعالیت دارند و تشکل‌ها می‌توانند به عنوان بازوان فرهنگی، فعالیت‌های مفیدی را در دانشگاه انجام دهند.

صدیقی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه شهرستان به لحاظ کیفیت و تعداد دانشجو این افتخار را دارد که در طول بیش از 23 سال فعالیت خود در بخش‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده است.

وی، کسب مقام نخست نماز برای پنجمین سال در بین نهادها و دانشگاه‌های کشور و کسب رتبه‌های اول و دوم منطقه‌ای پژوهش‌های قرآنی را از جمله این موفقیت‌ها دانست و گفت: برگزاری همه ساله همایش‌های قرآنی بر اساس نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت‌های کانون قرآن دانشگاه آزاد به شمار می‌رود.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به فعالیت فوق برنامه در بخش خواهران و برادران برای برگزاری همایش‌ها بیان کرد: همایش بزرگ نقش قرآن در شکوفایی شعر و ادب فارسی، همایش عفاف، همایش ویژه بانوان با عنوان «مرواریدی در صدف» و همچنین همایش ابتکاری اخلاق حرفه‌ای از جمله فعالیت‌هایی است که در بخش فعالیت‌های فوق برنامه اجرا شده است.

وی، با اشاره به اینکه همایش ابتکاری اخلاق حرفه‌ای مورد توجه سراسر کشور قرار گرفته است، ابراز کرد: انتظار می‌رود این همایش در سال آینده درسطح ملی و کشوری برگزار شود. 

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول