اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توهین به چادر زمینه ناامنی در کشور را ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چادر همیشه به عنوان پوشش برتر برای زن مسلمان معرفی شده و توهین به این پوشش، زمینه ناامنی را در کشور بوجود می‌آورد.

توهین به چادر زمینه ناامنی در کشور را ایجاد می‌کند
محمدرضا خباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مدتی است که در روزنامه‌های وابسته به دولت اقداماتی انجام می‌شود که شایسته مقام هیچ روزنامه‌ای به‌ویژه رسانه‌های دولتی نیست.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: روزنامه‌های دولتی با توجه به اینکه از بیت‌المال تغذیه می‌شوند و حق مردم بر گردنشان است، باید دقت بیشتری داشته باشند و به مطالبی که به آنها می‌پردازند اهمیت بیشتری دهند.
وی اظهار داشت: مجلس طی انتشار بیانیه‌ای اقدام روزنامه ایران را در چاپ ویژه نامه خاتون محکوم کرد. وی رخ دادن چنین اتفاقاتی را غالبا عمدی و با وجود آگاهی دانست و گفت: اگر قصدی در انجام چنین مسائلی وجود نداشته باشد، می‌توان با لحن بهتر و بدون ایجاد رنجش خاطر به مواردی از این دست پرداخت.
خباز با اشاره به اهمیت پوشش چادر برای زن ایرانی، گفت: چادر همیشه به عنوان پوشش برتر برای زن مسلمان معرفی شده و توهین به این پوشش علاوه بر ناراحت کردن متدینین جامعه و زنان محجبه، زمینه ناامنی را در کشور بوجود می‌آورد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن توهین‌آمیز خواندن لحن ویژه نامه روزنامه ایران درباره پوشش چادر، اظهار داشت: باید در انتخاب ادبیات مورد استفاده در مسائل حساسی از این قبیل، توجه بیشتری شود زیرا می‌تواند اثرات مخربی به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به مطالب ویژه نامه روزنامه ایران در مورد پوشش چادر افزود: طرح یک مسأله استحبابی ماننده مکروه بودن رنگ مشکی به عنوان پوشش، به خودی خود فارغ از هرگونه ایراد و خطایی ست اما زمانی‌که طرح این مطلب به شکلی توهین آمیز انجام می‌گیرد می‌تواند اعتقادات و باورهای دینی مردم را هدف قرار دهد.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که ادبیات مورد استفاده ما می‌تواند حسن نیت ما را نشان دهد گفت: ادبیاتی که با هدف قرار دادن باورهای دینی مردم قصد ایجاد ناامنی اجتماعی دارد ادبیات سازنده‌ای نیست و خود جامعه نیز آن‌را محکوم کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول