اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان:

سیمای مسیح را در وجود امام و آیت الله خامنه ای می‌بینیم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان گفت: عنایتی که حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای، این دو شخصیت جهان اسلام بر ادیان ابراهیمی داشتند ما در هیچ‌جای دنیا سراغ نداریم و سیمای مسیح را در وجود آنها می‌بینیم.

سیمای مسیح را در وجود امام و آیت الله خامنه ای می‌بینیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و خیریه آذربایجان‌شرقی، گریگور چیفتچیان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی احترام خاصی نسبت به اقلیت‌های مذهبی و دینی قائل است که چنین فضایی در دیگر کشورها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تبلیغات منفی علیه نظام اسلامی ایران کور و بی‌فایده است، خاطرنشان کرد: جامعه ارامنه و مسیحی ایران همپای ملت ایران در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته‌اند چنانکه ما نیز شهدایی در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

چیفتچیان با اشاره به اینکه عنایت جمهوری اسلامی ایران بر ادیان غیرمسلمان ستودنی است، گفت: این نظام در عمل ثابت کرده که احترام مضاعفی نسبت به پیروان ادیان ابراهیمی در کشور قائل است.

وی تاکید کرد: عنایتی که حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای، این دو شخصیت جهان اسلام بر ادیان ابراهیمی داشتند ما در هیچ‌جای دنیا سراغ نداشته و نداریم و سیمای مسیح را در وجود آنها می‌بینیم.

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان در ادامه خواستار حل مشکلات موقوفات ارامنه با سایر نهادها شد و افزود: احکام وقف در اسلام جزو عالی‌ترین موازین شرعی است که به طور قطع این اداره کل نسبت به برطرف شدن موانع و ‌مشکلات موجود ارامنه اقدامات مؤثری انجام خواهد داد.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با تقدیر از توجه ویژه خلیفه ارامنه نسبت به اسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، به تشریح دیدگاه‌ها و موازین شرعی مسئله وقف از دیدگاه مبانی اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه احیای سنت حسنه وقف مایه رشد و تعالی جامعه خواهد بود، افزود: وقف حضور دائمی در سفره نعمت و رحمت الهی است، این سنت حسنه به عنوان صدقه جاریه از جایگاه ارزنده‌ای میان مسلمانان برخوردار است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول