اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

رای قاطع مردم در انتخابات نهم رای به رهبری انقلاب بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: رای قاطع مردم در انتخابات در حماسه 12 اسفند رای به رهبری معظم انقلاب بود.

رای قاطع مردم در انتخابات نهم رای به رهبری انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نماز جمعه این هفته تویسرکان اظهار کرد: خداوند کریم در قرآن خطاب به مومنان در سوره مائده فرموده است که "ای مؤمنان در راه رضای خدا به داد برخیزید و به عدل شهادت دهید و دشمنى‌تان با بعضى از مردم شما را بر آن ندارد که بی‌داد کنید، دادگرى کنید که به تقوا نزدیکت‌ر است و از خداوند پروا کنید که خداوند به آنچه مى‌کنید آگاه است‌.

وی افزود: از این پیام حضرت حق این گونه برداشت می‌شود که باید به هر قیمتی که شده در صراط مستقیم بود و در راه حق و حقیقت پایداری کرد، این نباشد که با اندک فشار و اندک شعار و اندک مال و اندک مقامی انسان حقیقت را رها کند و به دنبال باطل برود.

خطیب جمعه تویسرکان گفت: موضوع دوم در این آیه این است که دشمنی ما نباید باعث خروج از عدالت شود بلکه باید در دشمنی هم عدالت رعایت شود و رضایت خداوند نیز مد نظر باشد.

وی سومین موضوعی که در این آیه نهفته است را دشمن‌شناسی دانست و اضافه کرد: اول باید دوست را شناخت و سپس دشمن را که حضرت علی(ع) دوست و دشمن را به سه قسم مشخص کرده که یک دوست فرد، دوم دوست دوست فرد و سوم دشمن دشمن فرد است و دشمن نیز به سه دسته دشمن فرد، دشمن دوست فرد و دوست دشمن فرد تقسیم می‌شود لذا در عداوت با دیگران نباید زیاده‌روی کرد.

ارزنده در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور پر شور و مشارکت بالای مردم ایران اسلامی در انتخابات، این حضور آگاهانه را هوشیارانه و ولایت‌مداری مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران با این مشارکت بالا موج بزرگی را ایجاد کردند و با حضور بالای خود چنان مشت محکمی به دهان دشمنان زدند که هنوز دشمن در شوک این ضربه است.

وی با اشاره به این که دشمن تمام توان خود را برای حضور کم‌رنگ آحاد ملت به کار گرفته بود، گفت: حضور آگاهانه مردم و پاسخ آنان به فرمان امام خامنه‌ای دشمن را وا داشت که از بعدازظهر انتخابات به حضور حداکثری مردم اعتراف کند و از روز شنبه برخی از کشورها دنبال توسعه روابط با ایران باشند.

امام جمعه تویسرکان با تقدیر از مشارکت 82 درصدی مردم تویسرکان در انتخابات افزود: اگر بحث مشکلات طبیعی رای گیری رایانه‌ای در تویسرکان نبود قطعاً مشارکت مردم به 90 درصد در این شهر می‌رسید و این میزان مشارکت جای تقدیر و تشکر دارد.

ارزنده با انتقاد از برخی از بداخلاقی‌های انتخاباتی در شهرستان گفت: متاسفانه برخی از بداخلاقی‌های اعتقادی و سیاسی در انتخابات باعث بروز برخی از مشکلات می‌شود، اگر بناست از کسی حمایت و یا طرفداری شود باید در چهارچوب اخلاق و اعتقاد باشد نه آن که هرچه به دهانشان آمد بگویند.

وی ادامه داد: عده‌ای متاسفانه گویا حیات خود را در از بین بردن حیات دیگران می‌بینند و تنفس خود را در بستن راه تنفس دیگران، اینها نه اعتقاد به اخلاق اعتقادی و نه اخلاق سیاسی دارند و هرکس با آنها نباشد بالاترین تهمت را به او می‌زنند.

امام جمعه تویسرکان اضافه کرد: متاسفانه برخی از افراد می‌خواهند همه موارد در شهرستان از بستر آنان رقم بخورد و اگر این گونه نباشد دست به تخریب افراد می‌زنند.

وی ادامه داد:  عده‌ای که به خاطر خواسته‌های خود باطل را حق و حق را باطل جلوه می‌دهند دنبال تلخ کردن شیرینی انتخابات در کام مردم هستند که اگر دست از کارهای خود بر ندارند همه مطالب را برای شما خواهم گفت.

ارزنده با بیان این که در انتخابات از کسی حمایت نکرده است، تصریح کرد: در این انتخابات من بحث فتنه را گفتم و خواهم گفت اما برخی به خود گرفتند، اگر کسی اهل فتنه نباشد من هم اگر بگویم اهل فتنه نمی‌شود و اگر هم اهل فتنه باشد چه من بگویم و چه نگویم اهل فتنه است، چرا عده‌ای می‌خواهند با اعتقادات مردم بازی کنند با این اوضاع و تنگ نظری‌ها نه فرماندار نه امام جمعه و نه نماینده نمی‌تواند کار کند.

وی از دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات شهرستان خواست تا با رعایت اخلاق انتخاباتی در دور دوم تلاش کنند و گفت: مردم تحقیق و بررسی کنید و به کسی که می‌خواهید رای بدهید و کاندیداها هم به اطرافیان خود تاکید کنند و هم خودشان مد نظرشان باشد که با تبلیغات سالم و منصفانه جلو بروند و این گونه خداوند راضی خواهد بود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول