اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی صورت گرفت

اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی و دام‌پروری و اصلاح باغات بر‌اساس مصوبه هیئت دولت به استان اختصاص یافت.

اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالفضل یاوری بعد از ظهر امروز در نشست ستاد توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی استان در اختیار فعالان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی گفت: این ستاد براساس مصوبه هیئت وزیران در همه استان‌ها سازماندهی شده است.

دبیر ستاد توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: هر 15 روز یک بار نشست‌های ستاد توسعه بخش کشاورزی در جهت تقویت بخش کشاورزی باید برگزار شود.

وی اضافه کرد: تصمیم‌گیری در خصوص تأمین و تخصیص آب، تأمین زیر‌ساخت‌ها و خدمات زیر بنایی، تعیین خط مشی و واگذاری زمین به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی از جمله وظایف این ستاد است.

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: باید هدف گذاری کنیم و بر‌اساس آن به سوی آینده حرکت کرده و موانع مسیر هدف را شناسایی و مدیریت کنیم.

ابوطالب شفقت اظهار داشت: هدف این طرح تحول در بخش کشاورزی خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی جهت ایجاد اشتغال است.

وی یادآور شد: اراضی که در سطح استان فعال نیستند توسط ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ها شناسایی شوند تا برای کسب و کار فعال شوند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هدف، قابل اجرا است باید طوری برنامه ریزی کنیم که در چهار چوب قانون به هدفی که در این طرح مدنظر است برسیم.

وی اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رئیس ستاد با همکاری مدیران جهاد به عنوان دبیر درخواست متقاضیان را ریشه‌ای و کارشناسی بررسی کنند.

شفقت یادآور شد: متقاضی زمین باید توانمندی جسمی، مالی و علمی بر اساس موضوع طرح درخواستی داشته باشد.

وی تصریح کرد: طرح‌های پیشنهادی باید توجیه فنی اقتصادی داشته باشند و در مرحله اول بررسی طرح به آن توجه شود.

دومین نشست ستاد توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی در محل سالن شهید ماژانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/‌ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول