اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید نوروز

ستاد دایمی تسهیلات سفر در اردبیل آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز سال نو و آغاز ورود مسافران به استان اردبیل ستاد دایمی تسهیلات سفر در اردبیل کار خود را آغاز کرد.

ستاد دایمی تسهیلات سفر در اردبیل آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم آغاز به کار این ستاد که پیش از ظهر امروز برگزار شد، مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: این ستاد با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذیربط فعالیت خود را آغاز کرده و تا 15 فروردین سال آینده فعال خواهد بود.

بهروز ندایی با بیان اینکه با تمهیدات انجام شده در ستاد دایمی تسهیلات سفر مسافران وارد شده به استان راهنمایی کامل و کافی خواهند شد، افزود: علاوه بر مرکز استان اردبیل در شهرستان‌ها نیز این ستاد‌ها فعالیت خود را آغاز و با هماهنگی فرمانداران آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ورود مسافران به اردبیل رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه امکانات گردشگری، سیاحتی و اقامتی در اردبیل برای مسافران مهیا شده و اردبیل آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از تدارک 21 هزار و 850 تخت در سطح استان اردبیل برای اسکان یک شب مسافران نوروزی خبر داد.

ندایی افزود: 16 مورد پایگاه‌های انتظامی ناجا، 18 مورد پایگاه‌های هلال احمر، 33 مورد پایگاه‌های امداد پزشکی، 13 مورد داروخانه‌های شبانه‌روزی، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های فعال با کشیک شبانه‌روزی 37 مورد، 24 نفر کشیک قضات فعال، 17 مورد مراکز امداد خودرو، 18 مورد کشیک نمایندگی‌های بیمه، 60 مورد مراکز عرضه اقلام مورد نیاز و 43 مورد کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی استان اردبیل هماهنگ شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان از هماهنگی با تلویزیون‌های شهری اردبیل برای معرفی آثار تاریخی، گردشگری و فرهنگ اسلامی نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: این تلویزیون‌ها علاوه بر معرفی آثار تاریخی و گردشگری اقدام به راهنمایی مسافران نیز خواهند کرد.

وی به تدوین و چاپ بروشور راهنمای مسافران با هماهنگی دستگاه‌های مختلف استانی اشاره کرد و از چاپ 145 هزار بروشور راهنمای مسافران خبر داد.

ندایی اظهار داشت: برای استفاده مسافران نوروزی از موزه‌ها و آثار تاریخی و دیدنی استان هماهنگی‌های لازم با موزه‌ها برای افزایش ساعات بازدید به عمل آمده است.

این مسئول همچنین از انجام هماهنگی‌های لازم با پایانه‌ها، مراکز اقامتی و غذاخوری‌های بین راهی، اقامت‌گاه‌های بین راهی، آموزش و پرورش برای اسکان مسافران، مراکز تامین سوخت و شهرداری‌ها خبر داد.

وی در پایان ابراز داشت: در تمامی شهرستان‌های استان دستگاه‌های عضو ستاد دایمی تسهیلات سفر اقدامات لازم را با هماهنگی فرمانداران انجام داده و آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول