اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی آذربایجان غربی:

65 هزار نفر در ارومیه دارای کارت درمان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی آذربایجان‌غربی گفت: 65هزار در ارومیه افراد دارای کارت درمانی کمیته هستند و کل هزینه عمل جراحی و درمان این افراد را کمیته امداد پرداخت می‌کند.‌

65 هزار نفر در ارومیه دارای کارت درمان هستند

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: درمان روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر به بیمه خدمات درمانی واگذار می‌شود.

وی افزود: اگر فردی به کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) مراجعه کند ابتدا توسط کارشناسان روان‌شناسی این اداره حالت روحی و روانی آن‌ها گرفته می‌شود سپس با راهنمایی این افراد به حوزه‌های مشخص شده معرفی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) آذربایجان غربی مددجویان شهری فقط کارت درمان بیمه‌اند، تاکید کرد: 65 هزار نفر در ارومیه کارت درمانی کمیته امداد دارند و کل هزینه عمل جراحی و درمان این افراد را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه برای نوعروسان یک‌ میلیون تومان برای خرید جهیزیه پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: نوعروسان قبل از رفتن به خانه بخت به مدت 15 روز کلاس‌های آموزشی ویژه نوعروسان را می‌بینند و بعد از گذراندن دوره آموزشی 10 میلیون ریال کمک هزینه ‌‌خرید جهیزیه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 امسال برای یک‌هزار و 540 دختر با اعتبار 15 میلیارد و 400 ریال پرداخت شد.

حسین‌زاده با بیان اینکه در شهرستان ارومیه 100 بانوی خیر وجود دارد، گفت: این افراد امسال جهیزیه 150 دختر را در ارومیه فراهم کردند.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه معافیتی سربازان کمیته امداد امام خمینی (ره) به 100 نفر سرباز که پدر نداشتند معافیت سربازی را فراهم کرد، گفت: همچنین این اداره برای 450 سرباز کاهش تعرفه خدمات سربازی و نیز برخورداری از محل خدمت یا پشتیبان خانواده فراهم کرده است و برای 550 نفر  دیگر انتقالی درست کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) در حوزه فرهنگی به خانواده‌ها کمک مادی می‌کند گفت:برای بانوان کم‌سواد و نیز فرزندان خانواده‌های پرجمعیت از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) پشتیبانی می‌شوند و اگر خانواده‌ای بی‌سرپرست باشد به این افراد آموزش خانواده ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) آذربایجان غربی با بیان اینکه آموزش خانواده به دو طریق انجام می‌شود، بیان کرد: این آموزش‌ها یا به صورت چهره‌ به چهره است که در این مورد 40 نفر مربی آموزش‌دیده به خانواده‌ها آموزش می‌دهد و در این زمینه 550 خانوار زیر پوشش آموزش چهره به چهره قرار گرفتند.

این مسئول ادامه داد: آموزش گروهی نیز از آموزش‌های دیگری است که دانشجویان و دانش‌آموزان را شامل می‌شود و‌ در آذربایجان غربی 3 هزار و 500 نفر دانشجو که در دانشگاه‌های شهریه بگیر تحصیل می‌کنند از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این افراد تحقیر نشوند کمک‌ هزینه تحصیلی در قالب وام به آن‌ها پرداخت می‌شود و بعد از فارغ‌التحصیلی هزینه را به کمیته امداد امام خمینی (ره) برمی‌گردانند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول