اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

نزول قرآن به دلیل درمان بیماری‎های اعتقادی بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نزول قرآن به دلیل درمان بیماری‎های اعتقادی بوده است چرا که این بیماری از بیماری‎های جسمی سخت‎تر و خطرناک‎تر است.

نزول قرآن به دلیل درمان بیماری‎های اعتقادی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالله عباسی در همایش قرآن‎پژوهی و طب اسلامی که عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی گرگان برگزار شد، اظهار داشت: عمل به دستورات الهی برای آرامش فردی، اجتماعی و رشد و بالندگی افراد جامعه لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: قرآن مردم را از ظلمت به سوی نور، از ستمگری به سوی عدالت، از فساد به صلاح و از گناه به تقوا رهنمون می‎کند لذا باید آن را در زندگی فردی و اجتماعی به کار برد تا به سعادت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: بیماری‎های انسان به سه دسته بیماری‎های اعتقادی، بیماری‎های روحی روانی و بیماری‎های جسمی تقسیم می‎شوند که برطرف شدن همه ناراحتی‎های انسان در قرآن ذکر شده و بهترین نسخه نیز رجوع به این کتاب الهی است.

عباسی اذعان کرد: برای مبارزه با کبر، حسادت، غرور و نفاق نسخه‎ای بهتر از قرآن وجود ندارد و قرائت آیات الهی نیز بر زندگی انسان تاثیر شگرفی می‎گذارد و شگفتی‎ساز است.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و بیان داشت: استفاده و استمداد از مفاهیم روشنی‎بخش قرآن سبب می‎شود تا به عالی‎ترین سطح حیات طیبه انسانی دست یابیم و از سلامت و سعادت دنیوی و اخروی برخوردار شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تاریخ ایران به همت پزشکانی مزین شده که در سایه معارف قرآن، هوش و ذکاوت خود، آن را به تقوای درونی آمیخته و عالی‎ترین مراتب انسانی را طی کردند لذا اگر دانشجویان و جامعه بر این محورها مبتنی شوند یقینا سعادت و پیروزی با آنان همراه خواهد شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول