اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیته بانوان یوگا بندرعباس:

اختلالات رفتاری و روانی کودکان به وسیله ورزش یوگا قابل درمان است

خبرگزاری فارس: نایب رییس کمیته بانوان یوگا بندرعباس گفت: ورزش یوگا تنها برای بزرگ‌سالان نیست و یوگا می‌تواند بسیاری از اختلالات رفتاری و روانی کودکان را درمان کند.

اختلالات رفتاری و روانی کودکان به وسیله ورزش یوگا قابل درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بهاره صفایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در نمایشگاه جامع زنان، در خصوص ورزش یوگا برای کودکان اظهار داشت: در جامعه امروزی و با توجه به کوچک شدن فضاهای منازل، کودکان مجال کمتری برای آزاد کردن انرژی و درونیات ذهنی خود دارند که نگه‌داشت آن نیز سبب بروز مشکلات زیادی برای کودکان می‌شود.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کودکان را دچار آسیب فراوان می‌کند عدم توانایی بروز تخیلات انرژی‌های درونی کودکان و درخواست‌های والدین بدون توجه به سن و شرایط کودکان است.

نایب رئیس کمیته بانوان یوگا بندرعباس تصریح کرد: ورزش یوگا سبب آزاد شدن ذهنیت کودک برای خیال‌پردازی و انرژی درونی آنان می‌شود که خود راهکار مناسبی برای رسیدن کودکان به رفتارهای و اخلاقیات صحیح و مناسب است.

صفایی تأکید کرد: یوگا فضایی برای کودکان ایجاد می‌کند که به دور از هر گونه بایدها و نبایدها به رشد و شکل‌گیری شخصیت واقعی و درونی خود برسد و خود بودن را در یک فضای سالم یاد می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که کودکان باید به نسبت سن خودشان رفتار کنند و والدین نباید انتظارات بیشتری از آنها داشته باشند که خود عاملی برای اختلالات روانی و رفتاری کودک می‌شود.

نایب رئیس کمیته بانوان یوگا بندرعباس در مورد تأثیرات جسمی ورزش یوگا خاطرنشان کرد: حرکات ورزش یوگا برای کودکان و بزرگسالان هیچ تفاوتی ندارد، اما اجرا و بیان آنها برای کودکان با توجه به سن آنها متفاوت است.

صفایی عنوان کرد: انجام و آموزش ورزش یوگا برای کودکان همراه با شعرخوانی و قصه‌گویی است که این امر سبب ایجاد جذابیت برای آنها می‌شود.

وی ابراز داشت: کودکان در حین انجام ورزش یوگا با مسائلی مثل خوبی، صداقت، مهربانی، راست‌گویی و ... آشنا می‌شوند که تأثیر بسزایی در رشد صحیح شخصیت کودک دارد.

نایب رئیس کمیته بانوان یوگا بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: ورزش یوگا به دلیل ناشناخته بودن با استقبال کمتری نسبت به دیگر ورزش‌ها رو به ‌رو است، اما ورزش یوگای کودکان از سال گذشته در کشور آموزش داده می‌شود.

صفایی در پایان اذعان داشت: یوگا به تقویت آموزه‌های دینی و اخلاقی دین مبین اسلام کمک می‌کند و باید به تأکید بیان کرد که این ورزش هیچ منافاتی با دین ندارد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول