اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهای آغازین عید صورت می‌گیرد

استقبال از میهمانان نوروزی با اهدای صنایع‌ دستی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از نخستین میهمانان نوروزی با اهدای صنایع‌ دستی بومی استان زنجان استقبال می‌شود.

استقبال از میهمانان نوروزی با اهدای صنایع‌ دستی زنجان

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‌ریزی به منظور توقف گردشگران در استان زنجان از جمله اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر با محوریت دستگاه‌های خدمات رسان در استان زنجان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: معرفی استان زنجان، تبلیغ، آمادگی موزه‌ها و اماکن گردشگری، نظارت و بازدید از مراکز پذیرایی، نظارت بر دفاتر خدمات مسافربری از جمله وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این ستاد به شمار می‌رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه شهرداری‌ها میزبان اصلی میهمانان و مسافران نوروزی محسوب می‌شود، اضافه کرد: نصب تابلوهای اطلاع رسانی، برپایی سفره هفت سین در شهر، برگزاری برنامه‌های شاد و فرهنگی، نظافت شهر و گلکاری میادین از جمله اقدامات شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تامین اسکان مسافران نوروزی توسط اداره کل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، ادامه داد: تجهیز مدارس مختلف استان زنجان و تجهیز کمپینگ‌های سطح استان از دیگر اقدامات این اداره محسوب می‌شود.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه جمعیت حلال احمر استان زنجان نسبت به تامین ایمنی سفر مسافران اقدام می‌کند، تصریح کرد: بخش امداد و نجات نیز خدمات مورد نیاز مسافران را در زمینه امداد رسانی ارائه می‌دهند و بخش امور جوانان نیز در راستای راهنمایی مسافران اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز کالاها و خدمات مورد نیاز مسافران را تامین می‌کند و برای تحقق این مهم کشیک صنوف، ناظران و بازرسان بر کیفیت و قیمت کالاها و خدمات نظارت دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در مواقع ضروری و اضطراری اورژانس استان زنجان در مسیرهای داخلی و خروجی استان مستقر می‌شوند، خاطر نشان کرد: بخش بهداشت و درمان نیز بر مراکز پذیرایی نظارت دارند.

وی اظهار داشت: مدیریت بحران نیز آمادگی لازم برای حوادث پیش‌بینی نشده را در ایام عید و تعطیلات دارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول