اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی:

تسهیلات 5 میلیارد تومانی برای هنرمندان صنایع دستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی گفت: تسهیلات 5 میلیارد تومانی برای هنرمندان صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

تسهیلات 5 میلیارد تومانی برای هنرمندان صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله محمدپور بعدازظهر امروز در مراسم تودیع خود از سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: اعتبارات تملک دارای و جاری ما در سال گذشته حدود 11 میلیارد تومان بود.

این مسئول ادامه داد: از این مبلغ، 4 میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص یافت.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: ‌حدود 19 طرح با مبلغ 470 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید که عمده این طرح‌ها در دهه فجر افتتاح شد.

وی با اشاره به مرمت 113 ابنیه تاریخی تصریح کرد: یک هزار و 593 مورد جمع‌آوری اشیای عتیقه، 27 مورد ثبت آثار منقول تاریخی، 10 مورد آثار مردم شناسی و پنج مورد هم ثبت آثار صنایع دستی داشتیم.

محمدپور با بیان اینکه یک‌هزار و 719 کارت شناسایی برای مشاغل خانگی صادر شده، گفت: از مهرماه سال گذشته تا به امروز، 4 هزار و 369 نفر آموزش صنایع دستی دیدند و 3 هزار و 743 نفر هنرآموخته داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه بسته‌بندی از حلقه‌های مفقوده در صنایع دستی است، متذکر شد: دو رشته از صنایع دستی در مازندران مهر اصالت دریافت کردند.

محمدپور با بیان اینکه 5 میلیارد تومان اعتبار برای هنرمندان صنایع دستی در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری برخورد جدی با باند حفاران غیرمجاز شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار فرهنگی مازندران زینت‌بخش بسیاری از موزه‌های دنیا است، گفت: امیدواریم با پشتیبانی این اداره، موارد قاچاق را کاهش دهیم.

این مسئول ابراز داشت: میراث فرهنگی بدون بخش خصوصی تعریف نمی‌شود.

محمدپور ادامه داد:‌ همه توان دولت با چند دستگاه اجرایی پاسخگوی نیاز گردشگران نیست مگر اینکه بخش خصوصی همکاری کند.

در این مراسم سیف‌الله فرزانه به عنوان مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران منصوب شد.

اسدالله محمدپور که ریاست این سازمان را بر عهده داشت، پیش از این به سمت مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب شده بود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول