اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

شادابی و نشاط عناصر اساسی در تحول و تکامل جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: شادابی و نشاط دو عنصر اساسی در تحول و تکامل جامعه و روح و روان انسان است.

شادابی و نشاط عناصر اساسی در تحول و تکامل جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محمد موسوی ظهر امروز در دومین گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر استان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه را خانواده شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وجود شادی در جامعه یادآور شد: افراد بر این باور هستند که اگر بخواهیم جامعه و درون خود را به سمت پیشرفت و تکامل سوق دهیم باید با نشاط باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان شادابی و نشاط را دو عنصر اساسی در تحول و تکامل جامعه و روح و روان انسان خواند و گفت: در صورت نبود شادی جامعه افسرده می‌شود.

وی انسان‌های شاد را افرادی دارای عزت نفس قوی و توانمند عنوان کرد و ادامه داد: این افراد هم می‌توانند در محیط اطراف خود دست به تحول بزنند و هم قادر به بستن جلوی تحول هستند.

موسوی دو بعد برای هیجانات افراد عنوان کرد و افزود: رفتار اجتماعی که ناظر بر تحول اجتماعی است و شادی درونی افراد، ابعاد هیجانات بوده که لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی عوامل ژنتیکی، جغرافیایی و رفتارهای آگاهانه را از جمله عوامل موثر در تکوین شخصیتی و جسمانی افراد خواند و مجموع فعالیت های افراد در جامعه را به فعالیت‌های آگاهانه، رفتارهای شناختی و رفتارهای داوطلبانه تقسیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد چشمگیر دانشگاه در دو سال اخیر فضای دانشگاه پیام نور استان زنجان را یکی از محیط‌هایی توصیف کرد که مسئولان آن خالصانه در خدمت دانشجویان هستند.

وی در خطاب به دانشجویان تاکید کرد: در جامعه فضا را باید برای نقد باز کرد و به کسی فرصت نق زدن نداد.

موسوی با بیان اینکه فرهنگ استبدادی افراد را ترسو تربیت می‌کند تصریح کرد: با وجود این فرهنگ در جامعه افراد بیشتر به دنبال نکات بد و منفی یکدیگر هستند.

وی در پایان دوران دانشجویی را بهترین فرصت برای ساختن آینده هر فرد عنوان کرد و اظهار کرد: دوران دانشجویی فرصت مناسبی برای یادگیری بوده و نباید درس را صرفا برای گرفتن نمره مطالعه کرد.

گفتنی است، این مراسم با حضور معاون فرهنگی بنیاد شهید استان و شهرستان، کارشناسان آموزش این نهاد انقلابی، رئیس اداره آموزش و روسای کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان زنجان برگزار شد.

اجرای تواشیح و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور معاون دانشگاه پیام نور استان، مدیر آموزش و دبیر ستاد شاهد دانشگاه و بررسی مشکلات این دانشجویان بخش دیگری از مراسم بود.

لازم به ذکر است بررسی پرداخت شهریه، تاکید بر افزایش اردو برای دانشجویان شاهد و ایثارگر، بررسی تقویت بنیه این دانشجویان از محوری ترین مشکلاتی بود که دانشجویان شاهد و ایثارگر در این گردهمایی مطرح کردند.

خاطر نشان می شود تعداد افراد زیر پوشش مستقیم ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه پیام نور استان زنجان 302 نفر است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول