اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 91 صورت می‌گیرد

ایجاد 25 کتابخانه مخزن‌دار در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به وجود 25 کتابخانه مخزن دار در زنجان گفت: سال آینده نیز 25 کتابخانه مخزن دار در این استان ایجاد می‌شود.

ایجاد 25 کتابخانه مخزن‌دار در استان زنجان

مرتضی مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان امسال توانست با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را در مساجد استان برگزار کند.

وی با اشاره به برگزاری دو جشنواره مهم کشوری در استان زنجان جشنواره مدها متان را از جشنواره تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: در این جشنواره اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خوش درخشیدند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه در این جشنواره 200 نفر از حاملان و عاملان قرآن شرکت کردند، افزود: جشنواره نرم‌افزاری اصول عقاید نیز برای نخستین بار در استان زنجان برگزار شد.

وی از برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مختلف قرآنی در استان خبر داد و گفت: همایش یک روزه بچه‌های مسجد و همایش پیرغلامان امام حسین (ع) از دیگر همایش‌های برگزار شده در سال 90 محسوب می‌شود.

مقدمی با اشاره به برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری ادامه داد: 80 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان امسال به نمایشگاه کتاب اعزام شدند.

وی از اهدای یک هزار جلد قرآن کریم به کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: دوره آموزشی برای 80 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در مشهد مقدس برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت برای 17 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: 540 طرح تلاوت نور نیز در سال جاری در زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه 220 قفسه کتاب برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خریداری شده است، افزود: 200 میز مطالعه نیز برای این کانون‌ها در نظر گرفته شده است.

مقدمی با اشاره به تقویت هسته‌های پژوهشی تصریح کرد: با توجه به امر پژوهش در مساجد، علاقه‌مندان با فرهنگ پژوهش در جامعه آشنا می‌شوند.

وی از تهیه اطلس جامع فعالان قرآنی استان زنجان خبر داد و افزود: بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی در استان تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان در سال آینده در دستور کار است، افزود: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در سال آینده به 230 کانون افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌های مخزن‌دار استان در سال آینده به 50 کانون افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: 25 کتابدار و اعضای کانون نیز در سال آینده بیمه می‌شوند.

مقدمی تصریح کرد: با افتتاح 29 باب کانون فرهنگی و هنری در سال 90 آمار فعالان این کانون‌ها به 20 هزار نفر افزایش یافت.

وی بر ضرورت توجه به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود: ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های این کانون‌ها از برنامه‌های دبیرخانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول