اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم عنوان کرد

آمادگی شهرداری قم برای استقبال از زائران

خبرگزاری فارس: شهردار قم از مهیا شدن مقدمات پذیرایی و استقبال از زائران در تعطیلات نوروز خبر داد.

آمادگی شهرداری قم برای استقبال از زائران

محمد دلبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه روند اجرای پروژه‌های شهری در گذشته با کندی دنبال می‌شد، اظهار داشت: اکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌ها عمرانی به صورت دو و سه شیفت در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم عقب‌ماندگی‌های پروژه‌های شهری را در مدت باقیمانده جبران کنیم و زودتر از موعد مقرری که پیمانکاران قول دادند بهره‌برداری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی را در پیش داریم و به همین دلیل شهرداری ستاد استقبال از بهار و ستاد میزبانی زائرین حضرت معصومه(س) را تشکیل داده است افزود: این ستادها به شکل مستمر جلساتی را برگزار می‌کنند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه زائران و مسافران در سال‌های گذشته از نامناسب بودن وضعیت سرویس‌های بهداشتی گلایه و انتقاد داشتند اضافه کرد: به همین دلیل طبق آسیب‌شناسی صورت گرفته مشکلات سرویس‌های بهداشتی را رفع کرده‌ایم و تعداد زیادی سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌ها و ورودی‌های شهر راه‌اندازی شده است.

دلبری با بیان اینکه تعدادی کمپینگ‌های استراحتی و اقامتی برای زائران و مسافران نوروزی در ورودی‌های شهر از جمله 72 تن و بوستان غدیر پیش‌بینی شده است اظهار کرد: این کمپینگ‌ها دارای چادر‌های اقامتی و استراحتی، سرویس‌های بهداشتی و... است که به زائران کریمه اهل بیت(س) خدمات ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام بوستان‌های استان آماده اسکان مسافران هستند گفت: ایستگاه‌های اطلاعاتی برای راهنمایی زائران و مسافران نوروزی با عنوان «من کجا هستم» در ورودی‌های شهر و بوستان‌ها راه‌اندازی شده است.

شهردار قم با بیان اینکه در بوستان‌ها کمپینگ‌های استراحتی دایر است تصریح کرد: اتوبوس‌هایی نیز برای تورگردی در قم ایجاد شده است تا زائران با اماکن تاریخی، فرهنگی و زیارتی استان آشنا شوند.

دلبری افزود: شهرداری با کمک دستگاه‌های دیگر اجرایی بر خود وظیفه می‌دانند که به مسافران نوروزی و زائران کریمه اهل بیت(س) خدمت کنند. 

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است مسیرهایی که به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران منتهی می‌شود با تابلوهای راهنمایی مسیر از ورودی‌های شهر زائران و مسافران نوروزی را راهنمایی می‌کنند اضافه کرد: شهرداری قم آمادگی کامل برای استقبال از سفرهای نوروزی را دارد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری در صدد است به شکل موقت مسیر ورودی پارکینگ زیر سطح میدان امام خمینی(ره) را راه‌اندازی کند اظهار کرد: اگر این امر محقق شود بار ترافیکی سطح رودخانه کاهش می‌یابد و پارک در این مکان ممنوع خواهد شد تا در رودخانه فقط شاهد تردد باشیم.

دلبری خاطر نشان کرد: بسته‌های فرهنگی همراه با نقشه جدید استان، نرم‌افزارهای گردشگری و قم‌شناسی به همراه کیسه‌های زباله به طور رایگان به زائرین و مسافرین نوروزی توسط شهرداری اهدا می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول