اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان خبر داد

فعالیت 2250 ناوگان حمل و نقل گلستان در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان گفت: 2 هزار و 500 ناوگان حمل و نقل برون شهری ایام نوروز در گلستان فعال هستند.

فعالیت 2250 ناوگان حمل و نقل گلستان در ایام نوروز

مهدی میقانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: تعداد ناوگان مسافربری حمل و نقل پایانه‎های گلستان 2 هزار و 500 است که از اتوبوس، مینی‎بوس و سواری تشکیل شده که در ایام نوروز این تعداد فعال هستند.

وی اذعان داشت: این تعداد ناوگان 45 هزار و 800 صندلی حمل و نقل برون‎ شهری را به خود اختصاص می‎دهد.

میقانی افزود: با این تعداد صندلی در حمل و نقل برون‎ شهری در واقع برای هر یک‌هزار گلستانی 27 صندلی وجود دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان ترویج سفرهای برنامه‎ای را یکی از سیاست‎های این نهاد دانست و خاطر نشان کرد: بر همین اساس تلاش کردیم تا دفاتر فروش بلیط را در سطح شهر افزایش دهیم و مسافران تنها برای سوار ماشین شدن در پایانه‎ها وارد شوند.

وی تصریح کرد: با این هدف برخی از دفاتر ای‎سی‎تی‎ روستایی را برای فروش بلیط فعال کرده‎ایم و برخی از شرکت‌های ما با این دفاتر قرارداد بسته‎اند.

میقانی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته شروع شده است گفت: هنوز چندان استقبالی از خرید بلیط از این دفاتر از سوی مردم انجام نشده است که این امر نیاز به بسترسازی دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان با اشاره به اینکه دو مرکز معاینه فنی وسیله‎های نقلیه سنگین در سطح استان فعال است تاکید کرد: سازمان راه و شهرسازی متولی معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و وزارت کشور متولی معاینه فنی وسیله نقلیه سبک بوده که در گلستان 7 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک فعال است.

وی با بیان اینکه دو مرکز معاینه فنی وسایل سنگین در شهرستان گرگان و علی‎آبادکتول فعال هستند یادآور شد: این مراکز بسیار مکانیزه است و آلاینده‎ها، صدای ترمز و دیگر مسائل آن به صورت کامپیوتری کنترل می‎شود.

میقانی خاطر نشان کرد: این دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در روزهای تعطیل نیز آماده به خدمت هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان با اشاره به اینکه چهار شرکت خودروهای امدادی فنی در راه در سطح استان دارای مجوز است افزود: این چهار شرکت مجاز به فعالیت هستند البته برخی از شرکت‎های دیگر نیز امدادهای فنی در راه را ارائه می‎دهند که دارای مجوز لازم در این خصوص نیستند که قصد داریم با ارائه نکردن خدمات به این شرکت‎های غیرمجاز آنها را مجاب کنیم که مجوز لازم را اخذ کنند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول