اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خبر داد

احداث 40 کتابخانه مجهز روستایی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان از احداث 40 کتابخانه مجهز روستایی در استان بوشهر خبر داد.

احداث 40 کتابخانه مجهز روستایی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی دهقان شامگاه چهارشنبه در نشست با کتابداران شهرستان دشتستان اظهار داشت: مسئله کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین مسائل و معضلاتی است که در سال‌های اخیر همواره مورد توجه مسئولان فرهنگی و فرهنگ‌دوستان بوده و اقدامات ارزنده‌ای در این راستا برداشته شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توان در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از آن بهره‌ جست و نتایج مطلوبی در این راستا می‌توان از این طریق انجام داد.

دهقان در همین راستا افزود: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های مدون، متحد و منسجم است و باید با تمام توان و پتانسیل در راستای راهیابی به این اهداف و برنامه‌ها گام برداریم و از تمامی مسئولان شهرستان انتظار داریم نظرات و راهکارهای خود را در این راستا به ما ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ادارات نقش مهم و موثری در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند و با نصب تراکت‌ها و پیام‌های تبلیغاتی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌توانند اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام دهند و انتظار هیچگونه کوتاهی از ادارات در راستای توجه به این امر مهم را نداریم.

این مسئول بیان داشت: افراد مختلف در طول روز در میان برنامه‌ها و امور روزانه خود اوقات فراغت بالایی دارند و باید با برنامه‌ریزی از اوقات فراغت روزانه خود به نحو مطلوب و احسن استفاده کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان تصریح کرد: مطالعه کتاب و کتابخوانی یکی از برنامه‌های سالم و سودمند در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت روزانه است و از مسئولان ادارات مختلف و صنف شهرستان انتظار داریم در این راستا اقدامات مهم و ارزشمندی انجام دهد.

دهقان گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی قصد داریم با همکاری شهرداری‌ها و اخذ مجوز از ایشان نسبت به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی با موضوعات مطالعه و کتابخوانی در شهرهای شهرستان بهره بریم.

وی از احداث 40 کتابخانه مجهز روستایی در استان بوشهر خبر داد و افزود: در بخش کتابخانه‌های روستایی در شهرستان شاهد تحولی عظیم خواهیم بود و از سهمیه 40 کتابخانه روستایی که در سطح استان بوشهر در سال 91 ساخته خواهد شد 18 کتابخانه به شهرستان دشتستان اختصاص یافته است.

دهقان ادامه داد: همه مسئولان ارشد نظام برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکیدات فراوانی دارند و از مدیران استان و شهرستان نیز می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول