اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی:

45 نقطه پر حادثه کشور به اورژانس هوایی مجهز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: با تمهیدات صورت گرفته در وزارت بهداشت، 45 نقطه از مناطق پر حادثه در سراسر کشور به اورژانس هوایی مجهز خواهند شد.

45 نقطه پر حادثه کشور به اورژانس هوایی مجهز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامرضا معصومی در حاشیه نخستین کنگره مدیریت اورژانس بیمارستانی استان هرمزگان با اشاره به نقش اورژانس در ارائه خدمات درمانی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه خدمات اورژانس از مرزهای بین جاده‌ای و شهری فراتر می‌رود و خدمات اورژانس به جاده‌های فرعی و روستایی نیز ارائه می‌شود.

وی با اعلام آمار 2 میلیون و 67 هزار مأموریت اورژانس‌های کشور در سال 89، افزود: زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و یا مصدوم در شهرهای کوچک به زیر هشت دقیقه، شهرهای بزرگ زیر 10 دقیقه و در جاده‌های برون شهری به زیر 15 دقیقه رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از اصلاح فیزیکی یک صد اورژانس بیمارستانی در کشور خبر داد و بیان داشت : یک صد اورژانس بیمارستانی اصلاح ساختار فیزیکی می‌شوند که از این تعداد تاکنون 75 اورژانس تغییر ساختار شده است.

معصومی با اعلام خبر افتتاح 2 هزارمین پایگاه اوژانس در کشور یادآور شد: 2 هزارمین پایگاه اورژانس کشور در اسفندماه سال 90 با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد که هم‌زمان با این افتتاح 20 پایگاه جاده‌ای نیز در اقصیٰ نقاط کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هم‌چنین از استقرار آمبولانس هوایی در سال 91 خبر داد و خاطرنشان کرد: با هدف خدمت‌رسانی به موقع در نقاط حادثه‌خیز کشور 45 نقطه در کشور به اورژانس هوایی مجهز می‌شوند و هرمزگان نیز در دو نقطه دارای پایگاه اورژانس هوایی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اختصاص ردیف اورژانس هوایی در بودجه کشور تصریح کرد: ردیف امداد هوایی در هیئت دولت مشخص شده است و مقرر شده از سال 91 پایگاه‌های اورژانس هوایی با اختصاص یک فروند بالگرد به اولویت مناطق حادثه‌خیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول