اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی هرمزگان:

ضرورت راه‌اندازی اورژانس‌ اجتماعی متأثر از افزایش آسیب‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان گفت: ضرورت راه‌اندازی مراکز جدید اورژانس اجتماعی از آنجا ناشی می‌شود که آسیب‌های اجتماعی رشد روزافزونی در جامعه دارد به طوری که مراکز و فعالیت‌های موجود پاسخ‌گوی نیازها نیست.

ضرورت راه‌اندازی اورژانس‌ اجتماعی متأثر از افزایش آسیب‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مرتضی فیضی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی خط اورژانس 123 در چندین شهر هرمزگان طی ماه‌های اخیر اظهار داشت: خط 123 پس از اینکه در سال 86 در بندرعباس راه‌اندازی شد، تاکنون در شهرهای میناب، حاجی‌آباد، کیش، قشم و پارسیان نیز راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب تأکید کرد و افزود: توانمندسازی گروه‌های هدف بدون همکاری دیگر نهادها میسر نیست.

این مسئول افزود: به منظور حمایت از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی و در مواردی همچون کودک‌آزاری، همسرآزاری، کودکان خیابانی و کار، خودکشی، خانواده‌های در معرض طلاق، دختران و زنان در معرض آسیب و فراری و سایر موارد مسایل و مشکلات این اورژانس توانایی ارائه خدمات و یا مداخله را دارد.

معاون مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه ویژگی مهم اورژانس اجتماعی تخصصی بودن و به موقع بودن و در دسترس بودن خدمات آن است، اضافه کرد: برنامه اورژانس اجتماعی، متشکل از چهار فعالیت مداخله در بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی هم‌چنین با اشاره به راه‌اندازی و اهمیت پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرها اضافه کرد: این ضرورت از آنجا ناشی می‌شود که مسائل و آسیب‌های اجتماعی رشد روزافزونی در جامعه دارد، به طوریکه مراکز و فعالیت‌های موجود پاسخگوی نیازها نیست.

به گفته فیضی، در گذشته ارائه خدمات تنها از طریق مراجعه افراد به مراکز و واحدهای بهزیستی میسر بود، اما امروزه با بهره‌گیری از تکنولوژی و با هدف تسهیل در معرفی و ارائه خدمات به گروه‌های هدف، هم‌چنین در دسترس قرار دادن امکانات و خدمات با راه‌اندازی خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، تلاش بر این است به بهترین نحو خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی ارائه شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان در حوزه خدمات و توسعه اجتماعی به دلیل مهاجرپذیری تفاوت‌هایی را با سایر استان‌ها دارد، اضافه کرد: در همین راستا باید برنامه‌ها و طرح‌های مناسب و سازگار در حوزه اجتماعی برای حل مشکلات و آسیب‌های موجود و متصور در این استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول