اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد خبر داد

افزایش تعداد نهال‌های توزیع‌شده در مهاباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: تعداد نهال‌های توزیع‌شده در مهاباد امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش تعداد نهال‌های توزیع‌شده در مهاباد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد، مجید پاتو در مراسم پنجمین روز هفته منابع طبیعی در این شهرستان اظهار داشت: همزمان با هفته منابع طبیعی 70 هزار اصله نهال در مهاباد توزیع شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 20 هزار اصله افزایش دارد.

وی افزود: این تعداد نهال‌ها شامل انواع سوزنی برگ، کاج، سرو خمره‌ای، پهن برگ، افرا، اقاقیا، عرعر و سنجد در بین نهادها، دانشگاه‌ها، اقشار مختلف مردم و تشکل‌های مردمی به صورت رایگان توزیع شده است.

این مسئول ادامه داد: تقویت مطالعات پایه و تحقیقات تخصصی حوزه منابع طبیعی بسیار مهم است و در حوزه درختکاری باید گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط محیطی شناسایی و در برنامه‌های منابع طبیعی لحاظ شود.

وی اضافه کرد: درختان و منابع طبیعی نعمت های گرانبها و ارزشمندی هستند که لازم است به بهترین نحو از آنها نگهداری و بهره برداری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی در روستاهای مهاباد بیشتر از شهرها بوده و لازم است که از منابع طبیعی موجود در حوزه استحفاظی شهرها نیز محافظت شود.

وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی باید مردمی شود، پاسداری از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی بوده و قانون نیز وظیفه افراد را در برابر این منابع مشخص کرده است. به سبب تعهدی که ما نسبت به آیندگان داریم، حفظ و صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی به عنوان بیت‌المال بر ما واجب است.

این مسئول تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در راستای حفظ منابع طبیعی می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد و باید این فرهنگ‌سازی از خانواده‌ها آغاز شود.

رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد ادامه داد: بحث حفظ منابع طبیعی باید در مدارس، دانشگاه‌ها و یا مراکز علمی به نحو احسن پرداخت شود چرا که ما فرهنگ و آموزه‌های غنی دینی در زمینه اهمیت جایگاه منابع طبیعی داریم که می‌تواند نقش انکارناپذیری در حفظ محیط زیست داشته باشد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول