اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز هفته منابع طبیعی انجام گرفت

کاشت هزار اصله نهال در ارومیه

خبرگزاری فارس: پنجمین روز هفته منابع طبیعی هزار اصله نهال در محل پارک جنگلی ارومیه کشت شد.

کاشت هزار اصله نهال در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در مراسم کاشت هزار اصله نهال اظهار داشت: تنها به روز درختکاری در ایام هفته منابع طبیعی اکتفا نکنیم بلکه همه روز ما باید روز درختکاری باشد.

علی پیرمرادی افزود: طبیعت و فضای سبز در واقع هویت و شناسنامه هر شهرستان است و همه در راستای حفظ، احیا‌ و حراست از این مواهب الهی تعهد شرعی و مسئولیت ملی داریم.

این مسئول با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان یکی از سرمایه‌های بسیار ارزشمند ملی است، اضافه کرد: جنگل و مرتع یک امانت الهی نزد من و شماست و باید این امانت را به ‌درستی برای آیندگان حفظ کنیم و افرادی ‌که به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی فعالیت دارند کارشان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: تمام فرهنگ‌ها و آیین‌ها نسبت به صیانت از منابع طبیعی اهمیت می‌دهند اما رویکرد اسلام به منابع طبیعی نگاهی ویژه است.

پیرمرادی اظهار داشت: منابع طبیعی بر اساس آموزه‌های اسلامی دارای حیات و از نوعی تقدس برخوردار است که حقوق ویژه‌ای بر آن مرتب است و باید محترم شمرده شوند.مردم ایران به عنوان معتقدان به مکتب بالنده اسلام باید بر حفظ محیط زیست و صیانت و گسترش جنگل‌ها و مراتع دقت نظر بیشتری داشته باشند.

فرمانده بسیج سازندگی آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی نیازمند عزم و مشارکت مردمی دارد.

محرم واثقی اضافه کرد: اگر مشارکت مردم نباشد نمی‌توانیم عرصه‌های طبیعی را از معرض آسیب نجات دهیم، حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی تنها با مشارکت مردم میسر می‌شود و مردم نباید نقش خود را در این زمینه دستکم بگیرند.

به گفته وی ارزش این نعمات خدادادی باید پاس داشته شود و برای حفظ و حراست از آن باید تلاش و کوششی مضاعف داشت.

واثقی آمادگی بسیج برای درختکاری در آینده را اعلام کرد.

در پایان این مراسم به قید قرعه برای 20 نفر از حاضران که حدود سیصد نفر بودند جوایزی شامل یک دست لباس ورزشی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اهدا شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول