اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری خوزستان:

مشکلات حمل و نقل در نمایشگاه پاسخ می‌یابند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری خوزستان گفت: بیان نیاز‌ها و پاسخ به مشکلات بخش حمل و نقل استان از جمله دستاوردهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل، زیرساخت‌ها و خدمات است.

مشکلات حمل و نقل در نمایشگاه پاسخ می‌یابند

منوچهر رحمانی شامگاه امروز در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل، زیرساخت‌ها و خدمات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: استان با دارا بودن تمام شاخص‌های حمل و نقلی اعم از هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای، همچنین منابع سرشار اقتصادی همچون نفت و گاز، و جاذبه‌های فرهنگی و باستانی با بیش از ۴ هزار و ۸۵۰ کیلومتر از نظر طول راه، رتبه پنجم کشور و یکی از استان‌های مهم اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این استان به لحاظ میزان کالای وارد و خارج شده رتبه دوم کشور و جمع کل مسافر درون و برون استانی جابه‌جا شده رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است که خود دلیل مهمی بر اهمیت بخش حمل و نقل این استان پهناور است.

رحمانی با بیان اینکه توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را نمی‌توان بدون توسعه و پیشرفت حمل و نقل آن کشور تصور کرد، بیان کرد: ممکن نیست یک سرزمین قصد رشد و شکوفایی داشته باشد ولی نخواهد در زمینه حمل و نقل پیشرفت کند.

وی ادامه داد: حمل و نقل یک کشور از لوازم و مقدمات اولیه و ضروری رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی یک سرزمین است و شاخص توسعه یافتگی جوامع و کشور‌های مختلف است.

مدیرکل راه و ترابری خوزستان با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل، زیرساخت‌ها و خدمات اظهار داشت: یک نمایشگاه می‌تواند نمونه و مدل کوچکی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه یک بخش اقتصادی باشد. بر همین اساس جایگاه نمایشگاه حمل و نقل نیز در نمایاندن پیشرفت‌های حمل و نقل استان و زحمات تلاشگران این عرصه از مؤثر‌ترین راه‌هاست.

وی بیان کرد: رونق بیش از پیش صنعت حمل و نقل، بیان نیاز‌ها و پاسخ به مشکلات بخش حمل و نقل استان، محک جدی بخش حمل و نقل، حضور در عرصه‌های مهم حمل و نقلی و نیز آشنایی با توانمندی‌های شرکت‌های بخش حمل و نقل استان و برقراری ارتباط همه شرکت‌ها بر حسب نوع نیاز به یکدیگر و نیز تبادل اطلاعات بین بخشی از جمله دستاوردهای این نمایشگاه خواهند بود.

رحمانی خاطرنشان کرد: استان خوزستان نخستین تجربه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در ساخت جاده آزادراه خلیج‌فارس به عنوان نخستین قطعه آزادراهی خوزستان تجربه کرد که متعاقب آن ساخت آزادراه اندیمشک –پل زال نیز با مشارکت همین بخش آغاز شد که تجربه بسیار خوبی شد و هم‌اکنون این اداره کل مشتاق حضور سرمایه‌گذاران در بخش جاده‌ای که شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، است.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل، زیرساخت‌ها و خدمات از ۱۷ تا ۲۰ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های خوزستان برپا می‌شود.

۱۵۰ شرکت از شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل از سراسر کشور از استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان، ارومیه، فارس، لرستان و بوشهر و چهار شرکت خارجی فعال در زمینه راه از آلمان و هندوستان در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل و زیرساخت‌ها و خدمات خوزستان شرکت کردند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول