اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نماز جمعه امروز

رضایی: حماسه بزرگ 12 اسفند دشمنان را سر جایشان نشاند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با اشاره به حضور پرشکوه مردم در انتخابات مجلس نهم گفت: حماسه بزرگ 12 اسفند دشمنان را مایوس کرده و آنها را بر سر جایشان نشاند اما وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرد.

رضایی: حماسه بزرگ 12 اسفند دشمنان را سر جایشان نشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به در پیش بودن 22 اسفند ماه، روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر ایجاد بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: شهدا نام‌آوران عالم و پادشاهان آسمان‌ها هستند.

وی با اشاره به این آیه قرآنی که "ای کسانی که ایمان آوردید تقوا آورده و با صادقان باشید" گفت: شهیدان صادقانی هستند که با خون خود صداقت خویش را ثابت کردند.

 

* بزرگی، عزت، آزادگی و حریت برگرفته از خون شهیدان است

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که " هرگاه وصیت‌نامه شهیدی را می‌بینم احساس حقارت و زبونی می‌کنم" تصریح کرد: این سخن امام راحل برخاسته از شناخت کامل ایشان از اسلام و جایگاه والای شهیدان است.

رضایی بیرجندی شادابی واقعی را زنده نگه داشتن خون شهدا دانست و افزود: خوشی زنده بودن به نام شهیدان است و اگر ما نام شهیدان را از جامعه بگیریم دیگر خوشی معنا ندارد.

وی با اشاره به این سخن رهبری که "نباید اجازه دهیم که در جامعه نام شهیدان از اذهان خارج شود" گفت: هر چه بزرگی، عزت، آزادگی و حریت در جامعه به چشم می‌خورد، برگرفته از خون شهیدان است.

 

*اختلاس، باند بازی و بی‌حجابی بازی کردن با خون شهیدان است

امام جمعه بیرجند با اشاره به این سخن آیت‌الله جوادی آملی که "بازی کردن با خون شهیدان آبروی انسان را می‌برد" گفت: اختلاس، باند بازی و بی‌حجابی بازی کردن با خون شهیدان است.

رضایی بیرجندی در جای دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند به تبیین پیامدها و دستاوردهای حماسه بزرگ انتخابات مجلس نهم پرداخت و افزود: حماسه بزرگ 12 اسفند دشمنان را مایوس کرده و آنها را بر سر جایشان نشاند اما وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرد.

وی ادامه داد: مردم با وجود همه مشکلات موجود به وظیفه خویش که حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است کمک می‌کنند ولی الان وظیفه مسئولان این است که به مشکلات مردم رسیدگی کرده و به وسیله حل مشکلات مردم از حضور آنها تشکر عملی به جای آورند.

 

* جریان‌های سیاسی برد و باخت را کنار بگذارند

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جریان‌های سیاسی موجود نیز باید بحث برد و باخت را کنار گذاشته و به فکر تسریع پیشرفت ایران اسلامی باشند.

رضایی بیرجندی سپس به تبیین وظیفه نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات پرداخت و تصریح کرد: برای نخستین بار در استان تمامی نامزدهای شرکت کننده در انتخابات از مرکز استان را بعد از انتخابات جمع کردیم و در یک مراسم زیبا صحنه تفاهم و همکاری را به وجود آوردیم.

وی ادامه داد: سایر نامزدها به نماینده منتخب مردم تبریک گفته و آمادگی خویش برای هرگونه آمادگی با نامزد منتخب را اعلام کردند.

 

*همه به نماینده منتخب کمک کنند

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: همه بیاییم با کمک کردن به نامزد منتخب مردم، نشان دهیم که فرهنگی هستیم و با رشد وی زمینه رشد منطقه را فراهم کنیم.

رضایی بیرجندی با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای اذعان داشت: در هفته گذشته بیش از 30 میلیون نفر به پای صندوق‌ها آمده و به نظام جمهوری اسلامی رای داده، پشتوانه آن را که همان مردم هستند را به رخ دشمنان کشیده و به آنها فهماندند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی ادامه داد: ضد انقلاب خارج‌نشین هم فهمیدند که به کسانی دل بسته‌اند که هیچ ثمری برای آنها ندارند.

 

*پیام انتخابات به جریان‌های اصولگرا

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: همچنین متوجه شدند که تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مردم را از نظام روی‌گردان نکرده است.

رضایی بیرجندی سپس به تبیین وظیفه جریان‌های سیاسی در قبال مردم پرداخت و گفت: جریان‌های سیاسی نیز متوجه شدند که اگر معتدل بوده و نخواهند به وسیله اغتشاش و خرابکاری به جایی برسند، مردم هم به اندازه لیاقتشان به آنها توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: جریان‌های اصولگرا نیز متوجه شدند که اگر اختلاف‌افکنی نکرده، تخریب نکنند و پشت سر ولایت باشند مردم به آنها اعتماد می‌کنند.

انتهای پیام/ط4000/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول