اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌دری‌نجف‌آبادی:

ولایت فقیه ستون اصلی حکومت اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه فصل‌الخطاب و ستون اصلی نظام اسلامی است و تبعیت ملت از ایشان عامل عزت، عظمت و اقتدار کشور در دنیا شده است.

ولایت فقیه ستون اصلی حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک به نقش مقام معظم رهبری در هدایت و روشنگری مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بر همگان ثابت شد که رهبر فرزانه با سخنرانی‌های مهم و حکیمانه، موجب حضور گسترده مردم در 12 اسفند ماه در پای صندوق‌های اخذ رأی شدند و در هم پیچیده شدن مواضع استکباری و تغییر ادبیات نظام سلطه در برابر ملت ایران اسلامی را فراهم آوردند.

وی تصریح کرد: مردم در 12 اسفند با خلق حماسه‌ای دیگر در پای صندوق‌های اخذ رأی اطاعت‌پذیری و ولایت‌مداری خویش را به منصه ظهور گذاشتند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه دموکراسی‌های غربی با اسلام فاصله زیادی دارند گفت: انتخابات در کشور ما با آنچه که در غرب انتخابات نامیده می‌شود و یک جریان تعارفی و ساختگی است فرق بسیاری دارد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه انتخابات رکن مهم و اساسی نظام اسلامی است اظهار داشت: جمهوریت نظام برخاسته از اسلامیت است و قالب و شکل آن مردم، نهاد‌های حکومتی و قانون اساسی است.

وی افزود: دموکراسی غربی با هرگونه کار و عمل زشتی سازگار است و به هر شکلی به دنبال رأی و نمایش دموکراسی است و تابع ارزش‌های اخلاقی و مبانی دینی نمی‌باشد این در حالی است که در کشور ما قرب الی‌الله، مبانی توحید، قیامت، نبوت و ارزش‌های اخلاقی مطرح است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در دنیا بحث خدمت به مردم مطرح نیست بلکه بحث ریاست و قدرت است ادامه داد: در نظام اسلامی بحث معرفت‌الله، اخلاص و خدمت به بندگان خدا دارای اهمیت است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به انتصاب اعضای شورای عالی نظارت بر فضای مجازی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشمندی و درایت ایشان در این مورد تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در بعد ایجابی مثبت و استفاده صحیح و درست و هم در بعد سلبی و مبارزه با مفاسد تشکیل این شورا را مهم دانستند.

وی بیان داشت: در دنیا با ورود اینترنت، اینترانت، فضای سایبری، ماهواره و... نسبت به 20 سال قبل تحول عظیمی رخ داده و فضای مجازی چندین برابر فضای معمولی و فیزیکی در دنیا تاثیر‌گذار می‌باشد و همانطور که فضای فیزیکی به دلیل داشتن زمینه آلودگی، فساد، فحشا، تجاوز، خیانت، جعل و... نیازمند قوانین و مقررات است در فضای مجازی زمینه ارتکاب به جرم در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اطلاعاتی، اقتصادی و...  بیشتر است و به قوانین و مقررات خاصی نیاز دارد.   

دری نجف‌آبادی گفت: امروز دشمنان برای ضربه زدن به باورها و اعتقادات مردم ایران اسلامی بیشترین استفاده را از فضای مجازی می‌کنند و باید با هوشیاری و همانطور که از مرزهای فیزیکی خانواده و کشور مراقبت می‌کنیم مرزهای فکری و عقیدتی را نیز حفظ و حراست کنیم.

وی افزود: انگلیسی‌ها، اسرائیلی‌های غاصب و آمریکایی‌ها در فضای مجازی با ایجاد صدها سایت، هزاران زمینه انحراف و آلودگی و تبلیغات فرقه‌های ضاله را فراهم کرده‌اند که باید مردم و مسئولان بیشتر مراقب باشند.

خطیب جمعه اراک فرا رسیدن عید نوروز و بهار را تحولی در طبیعت و انسان‌ها دانست و متذکر شد: مردم از ریخت و پاش‌ها و اسراف بیهوده در ایام نوروز پرهیز کنید و به فکر نیازمندان و افراد فقیر نیز باشید.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول