اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

چهره شهر قم با آرمانشهر شیعی فاصله دارد/همکاری مردم در توسعه فضای سبز

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر اینکه هنوز با چهره مورد انتظار از آرمانشهر شیعی و جایگاه شایسته‌ای که آبروی نظام جمهوری اسلامی باشد فاصله داریم، گفت: رسیدن به جایگاه مطلوب نیازمند تلاش بیشتر با کمک شهروندان است.

چهره شهر قم با آرمانشهر شیعی فاصله دارد/همکاری مردم در توسعه فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در مراسم استقبال از بهار که به همت استانداری قم با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران و پرسنل دستگاه‌های اجرایی استان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تشکر از حضور مدیران استان اظهار داشت: اسلام آیین تک بعدی و ساحتی نیست و دینی جامع و کامل است که به همه ابعاد دنیایی و اخروی بشر پرداخته است.

وی با بیان اینکه اگر خواستار زندگی آباد، سالم و زیبا هستیم باید عامل به اسلام باشیم، تصریح کرد: قوانین و ضوابط دستورات اسلامی تضمین کننده زندگی آرمانی و ایده آل در دنیا است و با عمل به این ضوابط عاقبت و آخرت خوبی در انتظار ما خواهد بود.

استاندار قم با اشاره به اینکه اسلام فقط به آخرت نگاه نکرده است، افزود: عمل به دستورات اسلام، زندگی بسیار عالی را برای ما رقم خواهد زد و بهترین، عالی‌ترین و کامل‌ترین دستورات را اسلام در غالب تکالیف اجتماعی برای زندگی دنیایی آورده است.

موسی‌پور با تاکید بر اینکه اسلام متعالی‌ترین تکالیف را نسبت به محیط زیست، بهداشت عمومی و نظافت فردی و جمعی برای بشر آورده است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم بیش از 200 آیه مرتبط با محیط زیست دارد و دستورات پیامبراکرم(ص) نسبت به بهداشت عمومی و محیط زیست بسیار قابل تحسین است که برای تدوین منشور بهداشت جهانی به آن متمسک شده‌اند.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اسلام مبنی بر اینکه کسی که محیط زییست را آلوده کند، ملعون است یا کسی که درختان را قطع کند به عذاب الهی مبتلا خواهد شد، اضافه کرد: این احادیث نشان دهنده نگاه خاص اسلام به نظافت و پاکیزگی است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که متکی به چنین ریشه‌های  آرمانی است باید پاک، سالم، زیبا و بهترین محیط شهری و روستایی را داشته باشد، اظهار کرد: اگر نواقصی را در محیط‌های شهری و روستایی شاهد هستیم به دلیل عدم توجه به دستورات سازنده اسلام است.

وی با بیان اینکه باید توجه به بهداشت محیط، فضای عمومی و نظافت به فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: این امر و فرهنگ سازی آن وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌های عمومی کشور است.

موسی‌پور با اشاره به صحبت‌های شهردار قم مبنی بر اینکه افتخار می‌کنیم شهر قم یکی از شهرهای پاکیزه کشور است و در رنکینگ‌های کشور قم جایگاه خوبی دارد، گفت: ما هم قبول داریم زحماتی کشیده و فعالیت‌هایی صورت گرفته است، اما این نسبت به جایگاه شایسته شهر و استان کم است و باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز با چهره مورد انتظار از آرمانشهر شیعی و جایگاه شایسته‌ای که آبروی نظام جمهوری اسلامی باشد فاصله داریم، اضافه کرد: رسیدن به جایگاه مطلوب نیازمند تلاش بیشتر با کمک شهروندان است.

وی با تحسین و تمجید اقدامات ارزشمند شهرداری قم در رابطه با تلطیف فضا توسط درختکاری خاطرنشان کرد:  در پاکیزگی  عمومی، آراستگی شهری و ساماندهی وروردی‌های شهر فعالیت‌های ارزشمندی صورت گرفته است که چهره شهر را بسیار متفاوت کرده است.

استاندار قم با بیان اینکه کاشت 124 هزار نهال درخت و ایجاد فضای سبز حرکت خوبی بود، افزود: همچنین 50 هکتار درختکاری توسط منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جاده قم - تهران صورت گرفته است که قابل تحسین است و علاوه بر این موارد 700 هکتار بوته و مرتع هم کاشته شده است که کار مهمی در زمینه حفظ محیط زیست، تثبیت خاک، تلطیف هوا و مصون نگه داشتن آن از ذرات معلق و گرد و غبار است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه زیباسازی معابر و خیابان‌های شهری ارزشمند است، گفت: پیشنهاد می‌کنم این رنگ آمیزی‌های شهری با مضامین فرهنگی آمیخته شود تا پندی هم برای مردم در برداشته باشد.

استاندار قم ضمن تاسف و انتقاد از وضعیت نامناسب برخی ورودی‌های شهر از جمله ورودی قمررود تصریح کرد: تصمیمات گرفته شده در این زمینه هرچه سریعتر باید اجرا شود.

وی با اشاره به وضعیت ورودی شهر قم از سمت جاده جعفریه ابراز داشت: هنگامی که از گذرگاه این شهر برای افتتاح طرح درختکاری عبور کردم، مایه شرمندگی برای استان بود.

موسی‌پور با بیان اینکه آلوگی ورودی‌ها و جاده‌های پیرامونی به مواد زاید و زباله‌ها شایسته شهر کریمه اهل‌بیت(س) نیست، خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران استان است که به همراه شهروندان استان را به سمت پاکیزگی ببرند و با تلاش، همدلی و همیاری بیشتر محیطی پاکیزه‌تر فراهم کنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول