اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی ایلام:

3 هزار همیار طبیعت در ایلام ساماندهی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: 3 هزار همیار طبیعت در ایلام ساماندهی شده است.

3 هزار همیار طبیعت در ایلام ساماندهی شده است

یحیی میرزایی امروز به مناسبت روز منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این تعداد همیار طبیعت با اداره کل منابع طبیعی استان ایلام همکاری تنگاتنگی برای صیانت از منابع طبیعی دارند.

این مسئول اضافه کرد: این دستگاه اجرایی تمام توان خود را صرف ارائه خدمات حفاظتی و صیانتی از منابع طبیعی استان ایلام کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا اداره کل منابع طبیعی برنامه‌های مختلفی را در استان ایلام تدوین کرده که این برنامه‌ها در طول سال اجرایی می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: ارتباط با رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی این دستگاه برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام عنوان کرد: طی دو سال گذشته آتش‌سوزی در منطقه زاگرس آسیب شدیدی به جنگل‌ها و مراتع استان ایلام رسانده است، اما با همکاری و همراهی مردم، ایلام  یکی از استان‌های نمونه کشور در اطفا‌ی حریق شناخته شده و این مهم مدیون مردم و همیاران طبیعت هستیم.

این مسئول اضافه کرد: منابع طبیعی استان ایلام با عنایت به اعتبارات دریافتی سعی و توان خود را صرف صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی کرده است.

میرزایی تصریح کرد: باید مردم استان ایلام شکرگزار خداوند برای این ثروت عظیم باشند و با حفاظت از آن این شکرگزاری را به منصه ظهور برسانند.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: مردم استان علاقه ویژه‌ای به طبیعت داشته و در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز و بهار از طبیعت استفاده می‌کنند که جا دارد در اینجا از مردم بخواهیم که از منابع طبیعی حراست و پاسداری کنند.

وی ادامه داد: امروز 15 اسفند روز شروع هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و در تقویم کشورمان به روز درختکاری ثبت شده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به رحمت الهی و بارش نزولات آسمانی که ظرف دو روز گذشته در استان روی داده تأخیراتی در برنامه‌های این دستگاه اجرایی حاصل شد، اما برنامه‌های این دستگاه اجرایی کماکان در سطح استان استمرار دارد امروز هم در مرکز استان مراسمی با حضور مسئولان برپا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام متذکر شد: در ایام هفته منابع طبیعی نهال از محل نهالستان‌های ایلام بین مردم استان توزیع می‌شود.

میرزایی در پایان اذعان داشت: البته در روز جمعه نیز در محل ستادهای برگزاری نماز جمعه نیز نهال به طور رایگان بین مردم استان ایلام توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول