اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران مطرح کرد

اینترنت و ماهواره مهمان‌های ناخوانده خانواده‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اینترنت و ماهواره را مهمان‌های ناخوانده خانه‌ها دانست و گفت: باید در مقابله با آنها راهکارهای اساسی و بنیادی طراحی شود.

اینترنت و ماهواره مهمان‌های ناخوانده خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی مساجد کشور صبح امروز برترین‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تجلیل شدند.

گردهمایی بزرگ اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران صبح امروز به مناسبت نوزدهمین سالروز تاسیس این نهاد انقلابی در این شهرستان برگزار شد که برترین‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان با حضور ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی مساجد کشور تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این آیین تجلیل از برترین‌های مسجدی مازندران بیان داشت: در اجلاسیه نوزدهم ستاد اقامه نماز کشور رهبر انقلاب در پیامی مسجدمحور بودن امور را خواستار شدند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی اضافه کرد: با این پیام مقام معظم رهبری بر همه کسانی که الفبای دین را در سنگر مسجد می‌فهمند اتمام حجت شده است.

وی با اعلام اینکه در مازندران 147 هزار و 321 نفر عضو کانون‌های مساجد هستند، گفت: در این استان 4هزار و 105 مسجد وجود دارد که 436 کانون فرهنگی در این مساجد سازماندهی شده‌اند.

* 147 هزار و 321 نفر در 436 کانون مساجد مازندران عضویت دارند

ابراهیمی با اشاره به اینکه 206 کانون فرهنگی مازندران در شهرها قرار دارد و مابقی آن در روستاها مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: باید دین وارد جامعه شود تا نسل جدید ما برابر انواع تهاجم فرهنگی و حرکات شوم اهریمنان به مسجد سوق داده شود.

وی با تاکید اینکه باید بازار، کسبه، ادارات و محیط خانوادگی ما دین‌محور شود، افزود: دین در همه زمان‌های زندگی بشری به عنوان بهترین راهنما و سعادت‌بخش زندگی است.

ابراهیمی با بیان اینکه هیچ تضادی بین دین و علم در افکار وجود ندارد ولی افرادی این تضاد را تبلیغ می‌کنند، ابراز داشت: نباید این باور در ما ایجاد شود که هر چه دین می‌گوید پیام اخلاقی است زیرا 14 قرن قبل اسلام در قرآن آورده که یکی از مطهرات خورشید است ولی تازه کشف شده که دو طیف از 7 طیف خورشید ویروس‌کش است.

وی ادامه داد: لقاح و حرکت در گیاهان و حرکت کوه‌ها همانند ابر آسمان از مباحثی است که قرآن به آن اشاره کرده ولی طی چند سال اخیر توسط دانشمندان کشف شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اینترنت و ماهواره را مهمان‌های ناخوانده خانه‌ها دانست و گفت: باید در مقابله با آنها راهکارهای اساسی و بنیادی طراحی شود.

وی با اعلام اینکه اصلاح نگرش‌ها در دین صورت گیرد تا هر کس از ظن خود یار آن نشود، خاطرنشان کرد: برای تقویت مساجد باید احیای ارزش‌ها و ارتقای دانش‌ها در بین قشر روحانی انجام شود و حرمت محرم، صفر، مساجد، قرآن، دفاع مقدس، فرهنگ شهید و شهادت و توجه به مبانی دینی بیش از گذشته حفظ شود.

در پایان این گردهمایی به خانواده شهدای کانون‌های مساجد مازندران که در طول سال 90 به شهادت رسیدند و همچنین فعالان فرهنگی، مذهبی و هنری مساجد هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول