اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی‌:

آماده ارائه مشورت به نمایندگان منتخب مردم هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی‌ گفت: در راستای اعتلای استان آماده ارائه هر گونه مشورت به نمایندگان منتخب مردم در دوره نهم مجلس هستیم.

آماده ارائه مشورت به نمایندگان منتخب مردم هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعدالله نصیری امروز در جمع خبرنگاران گفت: مردم با حضور گسترده در حادثه سیاسی باشکوه 12 اسفند حماسه زرینی بر صحیفه انقلاب اسلامی افزودند.

وی با بیان اینکه تصمیم مردم برای تعیین سرنوشت خودشان مهم و تعیین کننده است، تصریح کرد: باید به این حضور خالصانه تبریک گفت.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به اینکه در  اعتلای استان آماده هر گونه مشورت به نمایندگان منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی هستیم، افزود: بدون هیچ نظر خاصی تجربیات خود را در اختیار نمایندگان دور جدید می‌گذاریم.

 

*اصفهانیان از افتخارات ورزشی استان زنجان است

وی با اشاره به انتصاب فریدون اصفهانیان به عنوان عضو هئیت رئیسه فدارسیون فوتبال این حادثه را در طول تاریخ ورزش استان بی‌نظیر توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه اصفهانیان از افتخارات ورزشی استان زنجان است، تصریح کرد: حضوری افرادی مثل اصفهانیان در ورزش استان موجب پیشرفت ورزش می‌شود.

 

*افزایش چشمگیر بودجه امسال زنجان نسبت گذشته

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاکتورهای مهم توسعه یک جامعه ادامه داد: یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس توجه به توسعه همه جانبه کشور است که تعداد کمسیون‌های مجلس نیز این امر را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر یک از این کمیسیون‌ها در راستای توسعه بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های اصولی دارند، یادآور شد: نمایندگان استان نیز با عضویت در کمیسیون‌های مختلف در راستای توسعه و پیشرفت استان تلاش کردند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی‌سال جاری را یکی از بهترین سال‌های استان در مقایسه با سال‌های تاریخ انقلاب دانست و گفت: در سال جاری بیشترین افزایش بودجه به استان زنجان تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه افزایش بودجه نیاز به رایزنی‌های مختلف و ارائه مستندات قوی به مجلس دارد، افزود: برای افزایش بودجه استان در سال جاری با تقسیم کار در بین نمایندگان استان، بیشترین بودجه عمرانی و جاری به استان تعلق گرفت.

نصیری با بیان اینکه ارتقای بودجه سد مشمپا از دستاوردهای نمایندگان دوره هشتم است، تصریح کرد: در زمینه ساخت نیروگاه، ایجاد شهرک دانشگاهی، سرب و روی و برخی راه‌های استان تلاش‌های زیادی در این دوره صورت گرفته است.

 

*استان زنجان ظرفیت لازم برای ایجاد شهرک دانشگاهی را دارد

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های استان زنجان ایجاد شهرک دانشگاهی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه است، خاطرنشان کرد: استان زنجان محل مناسبی برای ایجاد شهرک دانشگاهی در کشور است که با کلنگ‌زنی این مجموعه در زنجان امیدواریم این برنامه پیگیری شود.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه صنعت سرب و روی و معدن انگوران گفت: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، نتیجه مطلوبی متناسب با اقدامات حاصل نشد.

وی افتتاح جاده زنجان – طارم را پس از 17 سال از دیگر اقدامات نمایندگان دوره هشتم برشمرد و افزود: تعریض جاده زنجان به طارم از طریق سرخه دیزج در چهار فاز از دیگر اقدامات انجام شده نمایندگان محسوب می‌شود.

نصیری راه‌اندازی رشته دندانپزشکی، راه‌اندازی دوره دکتری بیوتکنولوژی را از دیگر اقدامات نمایندگان مجلس هشتم مردم زنجان برشمرد و گفت: تلاش نمایندگان در زمینه‌های مختلف به ویژه راه‌اندازی مرکز گیاهان داروئی طارم، راه‌اندازی پژوهشکده اقلیم در دانشگاه علوم پایه زنجان، ارائه طرح مونوریل، ایجاد پارک علم و فناوری از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره است.

 

*احداث سد مشمپا اشتغال استان را دگرگون می‌کند

وی اشتغال را تابعه‌ای چند متغیره عنوان کرد و افزود: پارامترهای زیادی برای امر اشتغال مفروض است که طرح سئوال از وزیر و اخذ مابه‌التفاوت 3 هزار کامیون‌دار، کامیون‌های هوو از 5 تا 22 میلیون تومان، افزایش عمر کامیون‌های بالای 30 سال به پنج سال دیگر از اقدامات نمایندگان در زمینه جلوگیری از بیکاری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه احداث سد مشمپا از اقدامات مهم نمایندگان مجلس است که اگر به سرانجام برسد زمینه اشتغال قابل توجهی را به وجود آورده و وضعیت اشتغال استان را دگرگون می‌کند، یادآور شد: افزایش بودجه استان و ایجاد پروژه‌های عمرانی جدید نیز در راستای ایجاد اشتغال در استان مهم است.

وی تشویق بخش خصوصی برای اجرای بسیاری از فعالیت‌های استان را از اقدامات عنوان کرد و افزود: دولت هرچه قدر هم که تلاش کند، نمی‌تواند مشکلات جامعه را بدون توجه به بخش خصوصی حل کند.

نصیری با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه دارد، افزود: در صورت توجه به فعالیت‌های بخش خصوصی، این توسعه سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه 70 درصد فعالیت‌های سرب و روی زنجان در دست بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: تجربه حوزه سرب و روی زنجان در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول