اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/نهبندان شهر دیرینه‌های پایدار/

خزاعی: در نوروز خداوند از بندگان پیمان عبودیت گرفت

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: به فرموده امام صادق(ع) نوروز روزی است که خداوند سبحان برای نخستین بار از بندگان پیمان عبودیت گرفته است.

خزاعی: در نوروز خداوند از بندگان پیمان عبودیت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی صبح امروز در جمع مسئولان اعضای ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان نهبندان گفت: در باب نوروز در آیات و روایات اسلامی تأکید و سفارش فراوان شده است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) نوروز را این چنین برای صحابه خویش بیان می‌کنند که نوروز در تاریخ مصادف با روزی است که خداوند سبحان برای نخستین بار از بندگان پیمان عبودیت گرفته است.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه خداوند در نوروز خورشید را خلق و به جهان نورانیت بخشید، تصریح کرد: نوروز روزی است که خداوند حضرت نوح(ع) و همراهانش را از طوفان نجات داد.

خزاعی افزود: روزی که حضرت ابراهیم(ع) بت‌ها را شکست و روزی که پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را به جانشینی خود انتخاب کردند نیز نوروز بوده است.

وی با اشاره به اینکه عید نوروز در حقیقت عید ولایت و امامت است، گفت: هیچ سال و نوروزی بر ما نمی‌گذرد مگر اینکه آرزوی فرج قائم آل محمد(عج) در آن روز باشد.

امام جمعه نهبندان ضمن تأکید بر اینکه در روایات و احادیث اسلامی به نوروز سفارش فراوان شده و اولیای خداوند به این روز اهمیت زیاد قائل شدند، افزود: از این‌رو می‌طلبد که محوریت امور در عید نوروز با معنویت باشد.

خزاعی عید نوروز و تعطیلات این ایام را بهترین فرصت برای معرفی و شناساندن شهرستان و فرهنگ این منطقه به مسافران نوروزی و هم‌وطنان دانست و تصریح کرد: با فراهم آوردن امکانات و بسترهای لازم در این ایام سعی کنیم تا پذیرایی و استقبال خوبی از مسافران و زائران علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) داشته باشیم.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، سنتی و بومی در این شهرستان می‌توان سنت‌ها و فرهنگ‌های اصیل نهبندان را برای هم‌وطنان در ایام عید نوروز ترویج کنیم.

امام جمعه نهبندان افزود: با توجه به وجود امکان تاریخی و جاذبه‌های زیست محیطی و گردشگری خوب در این شهرستان می‌توان با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم سبب جذب مسافران نوروزی و توریست‌ها به این اماکن موجود در نهبندان شویم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول