اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: فرهنگ طبیعت و حراست از آن ریشه در آیات و روایات اسلامی دارد و حفظ منابع طبیعی و طبیعت وظیفه همگانی است.

حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان منابع طبیعی نهبندان اظهار داشت: امروزه فرهنگ طبیعت و منابع طبیعی باید تا دورترین نقاط روستایی و برای آحاد مردم بازگو، ترویج و نهادینه شود.

وی افزود: با کاشتن هر درخت می‌توان کمک شایان و مؤثری به پاک ماندن و گسترش طبیعت سبز پیرامون خود کرد.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز این شهرستان از هم‌اکنون آمادگی دارد تا آن دسته از کشاورزانی که فاقد زمین و آب کشاورزی هستند به آنها زمین و آب کشاورزی مورد نیاز واگذار کند که این مهم قبل از سال 91 در نهبندان شروع می‌شود.

شرافتی با اشاره به خطرات و مضرات ناشی از بی‌توجهی به منابع طبیعی و تخریب آن تأکید کرد: عواملی چون کشت نامناسب محصولات کشاورزی و چرای بی‌رویه دام از جمله عواملی هستند که طبیعت را تهدید می‌کنند.

وی حفظ منابع طبیعی را وظیفه تمامی دولت‌ها عنوان کرد و گفت: این وظیفه تنها منحصر به یک دولت خاص و مسئولان جداگانه‌ای نیست و همت تمامی مسئولان را می‌طلبد.

امام جمعه نهبندان نیز در این جلسه گفت: افراد جامعه باید شکرگزار نعمت طبیعت و هوای پاک که زندگی و ادامه حیات ما را میسر می‌کند، باشند و در حفظ و نگه‌داری طبیعت نهایت سعی و تلاش خویش را به کار گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی با بیان اینکه بهترین فرمایشات در ارتباط با درختکاری و طبیعت از لسان مقام معظم رهبری بیان شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند "فرهنگ منابع طبیعی و طبیعت باید در جامعه به معارف عمومی مبدل شود".

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول