اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی نهبندان خبر داد

اجرای طرح بیابان‌زدایی در 286 هکتار زمین منطقه چاهداشی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از اجرای طرح بیابان‌زدایی در 286 هکتار از زمین‌های منطقه چاهداشی این شهرستان به منظور تثبیت شن‌های روان خبر داد.

اجرای طرح بیابان‌زدایی در 286 هکتار زمین منطقه چاهداشی نهبندان

ابراهیم علیپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: با توجه به بیابانی بودن منطقه چاهداشی نهبندان و قرار داشتن این منطقه در کانون بحران نیز با کاشت نهال می‌توان از افزایش بیابان و توسعه شن‌های روان در این منطقه جلوگیری به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو پروژه نهال‌کاری (بیابان‌زدایی) به منظور تثبیت شن در 286 هکتار از زمین‌های منطقه چاهداشی نهبندان انجام شده است، تصریح کرد: در یک طرح 130 هکتار نهال‌کاری با اعتبار 463 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و طرح دیگر در 156 هکتار نهال‌کاری با 605 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی در این منطقه انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان ادامه داد: امسال کار حفاظت و قرق در 750 هکتار از اراضی منطقه چاهداشی با 20 میلیون ریال اعتبار انجام شده است.

علیپور با اشاره به اینکه خشک‌سالی‌های چندین ساله سبب سیر صعودی وسعت مناطق بیابانی شهرستان نهبندان شده است، افزود: 9 کانون بحرانی در این شهرستان وجود دارد و یک میلیون و 361 هزار و 477 هکتار از زمین‌های شهرستان تحت تأثیر فرسایش بادی و 2 میلیون و 390 هزار هکتار تحت فرسایش آبی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 98 درصد مساحت شهرستان ملی است، گفت: حدود 2 میلیون و 447 هزار و 800 هکتار از زمین‌های این شهرستان ممیزی شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان در ارتباط با عرصه‌های جنگلی شهرستان اظهار داشت: با توجه به وجود اقلیم خشک در نهبندان حدود 254 هزار و 910 هکتار جنگل بنه و بادامشک به طور پراکنده در شهرستان وجود دارد.

علیپور یادآور شد: در گذشته به دلیل برداشت غیر اصولی از برگ و میوه درختان، چرای بی‌رویه و فعالیت‌های معدنی آسیب جدی به گونه‌های منحصر به فرد جنگلی وارد شده اما با توجه به اعمال قانون هم‌اکنون میزان این خسارت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی از حفاظت و قرق 5 هزار هکتار عرصه جنگلی طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: در 350 هکتار از عرصه‌های جنگلی نهبندان امسال کار بذرکاری انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان تصریح کرد: بیش از یک ‌هزار هکتار از پارک‌های جنگلی این شهرستان در سال جاری تجهیز شدند.

علیپور از برگزاری همایش منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه چاهداشی تا پایان هفته درخت‌کاری خبر داد و گفت: غرس 40 هزار اصله نهال، توزیع 40 هزار اصله نهال بین مردم، دستگاه‌های اجرایی، اماکن مقدس و مدارس شهرستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، برگزاری مسابقه ورزشی تیراندازی و افتتاح چند پروژه منابع طبیعی از جمله برنامه‌های این نهاد در هفته منابع طبیعی آبخیزداری است که برخی انجام و برخی تا پایان این هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول