اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت

اجرای طرح کمربند سبز در شهرک صنعتی شیراز

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات اجرایی تکمیلی طرح کمربند سبز و توسعه فضای سبز بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور در شیراز آغاز شد.

اجرای طرح کمربند سبز در شهرک صنعتی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این مراسم که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیرکل منابع طبیعی فارس و جمعی از مسؤلان این استان برگزار شد با کاشت یک‌هزار و 200 نهال طرح کمربند سبز و توسعه فضای سبز شهرک صنعتی بزرگ شیراز به طول دو کیلومتر آغاز شد.

در این مراسم 13 هزار نهال نیز به صورت رایگان بین صنعتگران شهرک صنعتی شیراز توزیع شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم یکی از الزامات مهم توسعه صنعتی پایدار را توجه به مسائل زیست محیطی و توسعه فضای سبز اعلام کرد و گفت: معتقدیم ایجاد صنعت در کنار توجه به فضای سبز می‌تواند علاوه بر بهره‌وری بیشتر، صنعت را نیز در مسیر تکامل و توسعه پایدار قرار دهد.

علی همت با بیان اینکه حداقل 25 درصد از فضای شهرک‌های صنعتی باید صرف توسعه فضای سبز شود اضافه کرد: در این زمینه فارس از استان‌های پیشرو و مطرح کشور به شمار می‌رود و توجه مناسبی به توسعه فضای سبز شده است.

وی افزود: در سال جاری میزان توسعه فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان نسبت به سال گذشته رشد 3.5 برابری داشته که این موضوع بیانگر اهمیت توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در سطح 346 هکتار از فضای شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان عملیات فضای سبز و کاشت نهال انجام شده است.

همت با اشاره به محدودیت منابع آبی برای آبیاری فضای سبز از توسعه روش‌های آبیاری قطره‌ای به منظور بالا بردن راندمان آبیاری و مصرف بهینه منابع آب در شهرک‌های صنعتی خبر و ادامه داد: هم‌اکنون 325 کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی این استان اجرا شده که در سال جاری آمارها بیانگر رشد پنج برابری نسبت به سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در بخش فضای سبز را از دیگر روش‌هایی اعلام کرد که سبب مصرف بهینه منابع آب و صرفه‌جویی در آب شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه کاشت فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان براساس اقلیم جغرافیایی متناسب با نقاط مختلف فارس انجام می‌شود، بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این زمینه با انجام کار علمی و تحقیقاتی و استفاده از گلخانه پیشرفته در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بخشی از نهال و گل مورد نیاز برای فضای سبز و زیباسازی شهرک‌های صنعتی را تولید و تامین می‌کند.

همت همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شش هکتار از شهرک‌های صنعتی این استان عملیات توسعه فضای سبز و کمربند سبز اجرا شده است، گفت: در این هفته 25 هزار نهال در شهرک‌های صنعتی این استان کاشته می‌شود.

وی افزود: مراحل توسعه فضای سبز و نظارت بر مراحل مختلف اجرای طرح‌های زیست محیطی در طول سال توسط دفتر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به طور مداوم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پایان گفت: تاکنون بیش از 360 هزار نهال و همچنین 185 هزار درختچه دائمی در شهرک‌های صنعتی این استان کاشته شده و در سطح 78 هزار متر مربع نیز عملیات گل‌کاری و چمن‌کاری انجام شده است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول