اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد

90 درصد حمل و نقل کشور زمینی است

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بیش از 90 درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی انجام می‌شود.

90 درصد حمل و نقل کشور زمینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهرام آدم‌نژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه ایران در چشم‌انداز 20 ساله باید در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی و... به رتبه نخست منطقه دست یابد، اظهار داشت: برای رسیدن به این امر باید حمل و نقل توسعه یابد.

وی، با اشاره به اینکه باید شبکه‌ای طراحی کنیم که قابل دسترس، ایمن و قابل اعتماد و اقتصادی باشد، افزود: مجموع اینها در قالب بسته توسعه حمل و نقل کشور تعریف می‌شود که بخشی از آن حمل و نقل جاده‌ای است.

این مسئول، با اشاره به اینکه وضعیت جغرافیایی و محدودیت‌هایی در حمل و نقل بستر دریایی است، ابراز داشت: بیش از 90 درصد جابه‌جایی و حمل و نقل کشور زمینی انجام می‌شود و تمام ظرفیت‌های جاده‌ای به‌کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: در کشوری با وسعت ایران به حداقل انتظارات نرسیدیم و  آهنگ جا‌به‌جایی و حمل و نقل جاده‌ای پاشنه آشیل قانون مذکور بود که بحث حمل و نقل شهری در ابتدای این قانون با خروجی‌ها افزایش مواجه شد. در بخش حمل و نقل جاده‌ای به قدری حماسه‌ها زیاد شده که بعضا به نظر می‌رسد بزرگی و اهمیت آن کمرنگ شده است.

آدم نژاد تشکل‌های صنفی را دارای نقش اصلی در توسعه حمل و نقل عنوان کرد و ابراز داشت: در کشور 450 تشکل صنفی فعالیت می‌کنند که لحظه‌ای در امر وظایف جابه‌جایی کالا و مسافر دریغ نمی‌کنند.

این مسئول، گیلان را به لحاظ داشتن تشکل‌های صنفی فاقد مشکل خواند و تصریح کرد: برنامه‌ریزی صحیح در جابه‌جایی کالا صورت گرفته و حمل و نقل در این استان دارای ویژگی‌های متعدد است.

وی، با بیان اینکه باید میانگین کسب و درآمد موسسات و شرکت‌ها به تعادل برسد، یادآور شد: باید تعادل ایجاد شود و با کاربری مناسب خدمات ارائه دهیم.

آدم‌نژاد، با اشاره به اینکه برای راننده آزمایش‌ها و آموزش‌های مختلف انجام می‌گیرد، تصریح کرد: برای تسریع در کارها باید کارهای زیادی انجام گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول