به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهرام آدمنژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل و پایانههای گیلان با اشاره به اینکه ایران در چشمانداز 20 ساله باید در تمام زمینههای علمی، اقتصادی و... به رتبه نخست منطقه دست یابد، اظهار داشت: برای رسیدن به این امر باید حمل و نقل توسعه یابد.
وی، با اشاره به اینکه باید شبکهای طراحی کنیم که قابل دسترس، ایمن و قابل اعتماد و اقتصادی باشد، افزود: مجموع اینها در قالب بسته توسعه حمل و نقل کشور تعریف میشود که بخشی از آن حمل و نقل جادهای است.
این مسئول، با اشاره به اینکه وضعیت جغرافیایی و محدودیتهایی در حمل و نقل بستر دریایی است، ابراز داشت: بیش از 90 درصد جابهجایی و حمل و نقل کشور زمینی انجام میشود و تمام ظرفیتهای جادهای بهکار گرفته میشود.
وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانهها بیان داشت: در کشوری با وسعت ایران به حداقل انتظارات نرسیدیم و آهنگ جابهجایی و حمل و نقل جادهای پاشنه آشیل قانون مذکور بود که بحث حمل و نقل شهری در ابتدای این قانون با خروجیها افزایش مواجه شد. در بخش حمل و نقل جادهای به قدری حماسهها زیاد شده که بعضا به نظر میرسد بزرگی و اهمیت آن کمرنگ شده است.
آدم نژاد تشکلهای صنفی را دارای نقش اصلی در توسعه حمل و نقل عنوان کرد و ابراز داشت: در کشور 450 تشکل صنفی فعالیت میکنند که لحظهای در امر وظایف جابهجایی کالا و مسافر دریغ نمیکنند.
این مسئول، گیلان را به لحاظ داشتن تشکلهای صنفی فاقد مشکل خواند و تصریح کرد: برنامهریزی صحیح در جابهجایی کالا صورت گرفته و حمل و نقل در این استان دارای ویژگیهای متعدد است.
وی، با بیان اینکه باید میانگین کسب و درآمد موسسات و شرکتها به تعادل برسد، یادآور شد: باید تعادل ایجاد شود و با کاربری مناسب خدمات ارائه دهیم.
آدمنژاد، با اشاره به اینکه برای راننده آزمایشها و آموزشهای مختلف انجام میگیرد، تصریح کرد: برای تسریع در کارها باید کارهای زیادی انجام گیرد.
انتهای پیام/خ۲۰