اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

ریالی از دانش‌آموزان در مدارس عادی دریافت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دریافت وجه به هیچ وجه در مدارس رایج نبوده و در این مدارس ریالی از اولیا دریافت نمی‌شود.

ریالی از دانش‌آموزان در مدارس عادی دریافت نمی‌شود

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برای عملیاتی شدن مصوبات سفرهای هئیت دولت به استان زنجان ضروری است مشکلات اجرای این پروژه‌ها با اجرای اعتبارات بیشتر حل شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در سال 84 از سوی استان 21 درصد در نظر گرفته شده بود، افزود: این میزان در سال جاری به 10 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اخذ هزینه تحصیل از دانش‌آموزان به غیر از مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان، هئیت امنایی و شاهد که آئین‌نامه خاص خود را دارند، در مدارس عادی ممنوع است.

نظری با بیان اینکه در مدارس عادی اولیا می‌توانند در راستای توسعه و کیفیت بخشی و تجهیز مدارس در صورت علاقه‌مندی خود به مدرسه کمک کنند، یادآور شد: الزام به دریافت وجه از دانش‌آموزان ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه اولیا می‌توانند برای توسعه و تجهیز مدرسه دانش‌آموزان خود، مدرسه را یاری کنند، خاطرنشان کرد: دریافت وجه به هیچ وجه در مدارس رایج نبوده و در این مدارس ریالی از اولیا دریافت نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در مناطق محروم به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک‌های نقدی و غیر نقدی ارائه می‌شود، تصریح کرد: در طول سال جاری تنها 62 هزار پوشاک و کفش در اختیار این دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نه تنها ریالی از دانش‌آموزان در مدارس عادی اخذ نمی‌کند، بلکه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز کمک‌های خود را ارائه می‌کند.

نظری یادآور شد: در برخی موارد مدارس برای متحدالشکل کردن اجرای یک برنامه از جمله تشکیل پرونده از دانش‌آموزان وجه دریافت می‌کنند که این امر نیز اجبار نیست و دانش‌آموز می‌تواند وسایل درخواستی را تهیه کرده و به مدرسه تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه حتی پرداخت وجه در قبال بیمه دانش‌آموزان نیز اجباری نیست، یادآور شد: اولیا می‌توانند دانش‌آموزان خود را بیمه کرده و بیمه‌نامه را به مدرسه تحویل دهند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول