اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال صورت گرفت؛

تحقق بیش از 48درصدی صادرات استان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به افزایش صادرات از گمرک استان زنجان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در شش ماهه نخست امسال 48.5 درصد از تعهد صادرات استان زنجان در سال‌جاری تحقق یافته است.

تحقق بیش از 48درصدی صادرات استان زنجان
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه توسعه صادرات با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال صادرات استان زنجان 242 میلیون و 393 هزار و 763 دلار ارزش داشته است، اظهار داشت: با این حجم صادرات مشخص شد که استان زنجان ظرفیت افزایش صادرات را در همه بخش‌ها دارد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه باید مشکلات و گیر صدور کالا از گمرک خود استان زنجان را در همه بخش‌ها با تشکیل کمیته و برگزاری جلسات با صادر کنندگان حل کنند، افزود: برای جلسه بعد هیچ عذری را در خصوص حل مشکلات ساماندهی صادرات کالا از گمرک استان از هیچ مسئولی حتی معاونان و مدیران مربوطه پذیرفته نیست و هر کسی نمی‌تواند پای کار باشد کنار بکشد و بگذارد کارها به نفع استان و تولیدات استانی جلو رود.
استاندار زنجان با بیان اینکه ساماندهی کالاهایی که در استان زنجان تولید شده و به هر دلیلی از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود از ضروریات است، خاطر نشان کرد: برای صادرات کالاهای تولیدی در استان هر کاری لازم باشد انجام می‌شود تا زحمات تولیدکنندگان به نام سایر استان‌ها صادر نشود.
وی با اشاره به اینکه در صادرات کالا‌ها پای منافع استان زنجان در میان است، تصریح کرد: مسئولان باید در زمان کوتاه گزارش دهند چه کالایی و از کدام استان‌ها به کشورهای دیگر صادر می‌شود تا راه حل مناسبی برای حل مشکل ارائه شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه باید همه ساز و کارهای لازم اعم از تشکیل شرکت‌های صادراتی در خود استان زنجان فراهم شود، یادآور شد: 50 درصد تولیدات استان زنجان که حاصل تلاش مردم این استان و زحمات تولیدکنندگان است به نام استان‌های دیگر به کشورهای مختلف صادر می‌شود که باید در اسرع وقت به فکر چاره بود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه مشکلات صدور کالا از گمرک استان حل شدنی است خطاب به مسئولان گفت: فقط باید غیرت و تعصب داشته باشید تا با تلاش و پیگیری مشکلات همه این مسائل حل شود.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با پیگیری‌های مستمر نتایج خوبی حاصل شده است، خاطر نشان کرد: باید زیرساخت‌های مربوط به صادرات را تقویت کرده و ظرفیت‌های جدید باز کرد.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه خیلی از ظرفیت‌ها و حمایت‌ها از صادر کننده‌ها انجام گرفته ولی خودشان مطلع نیستند، بیان کرد: سال 89 نسبت به سال 88 صادرات از استان زنجان افزایش چشمگیر داشته بنابراین باید این روند افزایشی در سال‌جاری نیز ادامه یابد.
استاندار زنجان به پروازهای هفتگی از فرودگاه زنجان نیز اشاره کرد و گفت: در نخستین فرصت زائران عتبات عالیات، عمره، کیش و سوریه از فرودگاه زنجان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه همه زیرساخت‌های مدیریتی و فنی مهندسی برای حمل کالا از فرودگاه زنجان در استان آماده است، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل نبود وسیله خیلی از محصولات کشاورزی در استان از استان‌های دیگر صادر می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول