اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل گمرک استان زنجان خبر داد:

رشد 86 درصدی صادرات استان زنجان در نیمه نخست سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر کل گمرک استان زنجان با بیان اینکه صادرات استان زنجان در نیمه نخست سال جاری از نظر وزنی 86 درصد رشد داشته است،گفت: صادرات استان در این مدت 43 هزار و 100 تن بوده است.

رشد 86 درصدی صادرات استان زنجان در نیمه نخست سال جاری
میر هاشم سید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: صادرات استان زنجان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 86 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری گمرک استان زنجان در بخش صادرات کالا 173 درصد از نظر ارزشی رشد داشته است، افزود: صادرات استان در شش ماه نخست سال جاری 43 هزار و 100 تن بوده است.
مدیر کل گمرک استان زنجان با تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری به ارزش 107 میلیون و 436 هزار دلار کالا به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی با بیان اینکه در بخش واردات نیز کالاهایی به ارزش 46 میلیون دلار وارد استان زنجان شده است، ادامه داد: این کالاها بیش از 8 هزار و 200 تن بوده است.
سید احمدی یادآور شد: گمرک استان زنجان در بخش واردات در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی 20 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی استان زنجان شامل شمش روی، شمش سرب و آلومینیوم، ترانسفورماتور و کالاهایی لبنی است، ادامه داد: عمده‌ترین صادرات کالا توسط استان زنجان به کشورهای ترکیه و عراق انجام می‌گیرد.
مدیر کل گمرک استان زنجان با تاکید بر اینکه عمده‌ترین کالاهای وارد شده به استان زنجان در شش ماه نخست سال جاری از کشورهای‌ همسایه و بعضی کشورهای اروپایی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات از جمله کالاهای وارداتی در استان زنجان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ورود و خروج کالاهای قاچاق در استان زنجان تصریح کرد: تعداد پرونده‌ها در این زمینه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
سید احمدی به تعداد 25 فقره پرونده در شش ماه نخست سال جاری در رابطه با کالاهای قاچاق اشاره کرد و گفت: از نظر تعداد نسبت به سال گذشته 21 پرونده کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق کشف شده 12 میلیارد ریال ارزش دارد، اضافه کرد: پرونده‌های کالاهای قاچاق از نظر ارزشی 88 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول