اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین اعلام کرد

ایجاد بیش از 54 هزار فرصت شغلی در استان قزوین

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین: در سال جاری تاکنون 54 هزار و 500 نفر اشتغال در استان ایجاد شده است.

ایجاد بیش از 54 هزار فرصت شغلی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مجید نادری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در سال جاری تاکنون 54 هزار و 500 نفر اشتغال در استان ایجاد شده است و با پیگیری‌های انجام شده تا آخر سال نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: ایجاد اشتغال و افزایش تولید از سیاست‌های کلان استان قزوین در سال جاری است که توسط معاونت برنامه‌ریزی پیگیری می شود.

نادری با اشاره به بحث صادرات و واردات خاطر نشان کرد: مقدار صادرات استان قزوین در سال جاری تاکنون  300 میلیون دلار بوده است، سیاست کلی کشور در بحث واردات به صورت کاهشی بوده است ولی در استان قزوین به دلیل صنعتی بودن و نیاز به ماشین‌آلات پیشرفته برای صنعت، میزان واردات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این مقام مسئول میزان اعتبارات عمرانی استان قزوین در سال جاری را 168 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در قالب اعتبارات ملی استانی شده شامل تملک دارایی، حوادث غیرمترقبه، مصوبات خاص و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در ردیف‌های جداگانه به استان ابلاغ می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین در ادامه با بیان پروژه‌های شاخص که در سال 91 در ردیف بودجه مجلس دیده شده است، عنوان کرد: دشت قزوین، متروی قزوین-هشتگرد، سد بالان خانلو، احداث راه‌آهن قزوین-رشت،  احداث محور قزوین-الموت-تنکابن، چهار باند کردن جاده تاکستان-ابهر-سلطانیه، آزادراه بویین‌زهرا به ساوه و دو باند کردن راه‌آهن تهران-قزوین از پروژه‌هایی است که در ردیف بودجه سال 91 مجلس شورای اسلامی لحاظ شده است.

نادری در ادامه با اشاره به موضوع سرشماری عموم و نفوس مسکن بیان کرد: در سال 90 با کمک و حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی، سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام شد و در این سرشماری جمعیت استان قزوین یک میلیون و 205 هزار و 29 نفر اعلام شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: 73 درصد جمعیت استان قزوین، شهری و 26 درصد دیگر روستایی هستند و از این تعداد جمعیت، 51.2 درصد مرد و 48.8 درصد زن هستند.

وی تشریح کرد: نتایج تفضیلی سرشماری نفوس و مسکن در اردیبهشت ماه سال آتی اعلام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین در ادامه با اشاره با فرا رسیدن ایام عید نوروز و سفرهای نوروزی بیان کرد: استان قزوین در سال جدید آماده پذیرایی از تمام مسافران نوروزی می‌باشد، برای اسکان مسافران و مسائل رفاهی تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

نادری با اشاره به اهمیت روزهای پایان سال، خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌های اعلام شده به بانک‌ها، شعبات آنها به صورت کشیک آماده ارائه خدمات به مردم در ایام تعطیلات هستند و نقدینگی دستگاه‌های خودپرداز در بانک‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین با اشاره به سفرهای رئیس‌جمهور به استان قزوین بیان کرد: کلیه طرح‌های مصوب دور اول سفر رئیس‌جمهور و 77 درصد طرح‌های مصوب دور دوم و بالغ بر 40 درصد از پروژه‌های مصوب دور سوم سفرهای رئیس‌جمهور اجرایی شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول